welk in de jaren70 populair vetplantje is dit?

Dit plantje had menige tiener in de jaren70 op zijn kamer staan, omdat het gemakkelijk te stekken was. Ik verloor hem uit het oog totdat ik hem in Spanje buiten in een plantenbak tegenkwam. Ik nam een stek en het plantje groeit als kool. Het gaf dit najaar zelfs wat witte bloemetjes en dat herinner ik me niet van mijn vroegere exemplaren. Kortom wie kan vertellen welke gemakkelijke en snel groeiende plant dit is ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik meende dat andere plantjes in de jaren '70 veel populairder waren onder jongeren... ;)
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Alleen in de jaren 70? ;-)
Rieneke1
8 jaar geleden
Ik denk dat het een kalanchoë-soort is.

Het beste antwoord

Dat moet het Geldplantje zijn ( Plectranthus verticillatus ).
Plectranthus verticillatus is afkomstig uit de bossen van Zuid-Afrika.
Het is een semi-vetplantje dat zich als bodembedekker gedraagt met aantrekkelijke bladeren en paars tot wit verkleurende bloemen. Bloeit gans het jaar door met een piek in het voor- en najaar.
De ronde blaadjes zijn glanzend donkergroen, soms paars onderaan.
Verlangt een rijke, goed gedraineerde bodem. De grond mag tussen 2 gietbeurten in opdrogen alvorens weer te begieten.
Plectranthus verticillatus is ook geschikt voor hangmanden.
De plant kan niet tegen vorst maar kan wel binnen in huis overwinteren.
Z512099