kun je een voordeur inderdaad openen met een (bank, creditcard, Gammavoordeelpas etc) openen zoals wordt gesuggereerd op TV?

Ik was onlangs mijn sleutels vergeten, zaten nog aan de binnenkant toen ik de deur dichttrok. Mijn buurman kwam op dit lumineuze idee. We hebben een tijd staan rommelen maar uiteindelijk moest ik op 10 hoog via zijn balkon naar mijn huis.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
4.4K
Amadea
8 jaar geleden
Alleen bij bepaalde soorten sloten, en wanneer die alleen op het dagslot zitten (dus de sleutel niet dubbel omgedraaid).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De galerij is goed beveiligd neem ik aan, als buitenstaander kom je daar niet zomaar. Vandaar is mijn huis alleen op dagslot
Amadea
8 jaar geleden
Bij deze soort lukt het dan: http://www.sloteninfo.com/images/120xNxinsteekslcil-120-192.jpg.pagespeed.ic.cTSYBBvlG0.jpg
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom flipperen als je een klopsleutel kan gebruiken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
waarom een klopsleutel gebruiken als je een ruitje in kan tikken....etc etc
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De enige minder opvallende manier is de sleutel onder de mat, bloempot of kabouter gebruiken.
zondag
8 jaar geleden
En als je buiten geen mat, bloempot of kabouter hebt, waar ligt hij dan Jackd?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maakt niet uit, ben al binnen. Zit trouwens wel een serieuze kant aan mijn opmerkingen: Mensen maken zich soms zorgen over de verkeerde dingen en inbrekers zijn vaak al een paar stappen verder. Maar we gaan het ze natuurlijk ook niet gemakkelijk maken, dus ook de eenvoudige dingen tegengaan is verstandig.
Amadea
8 jaar geleden
Mijn reservesleutel hangt bij een in de buurt wonende vriendin die vaak thuis is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ga morgen toch eens oefenen (op mijn eigen deur) of het theoretisch lukt en vervolgens toch maar het nachtslot gebruiken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zowel mijn buurman als ondergetekende is het niet gelukt. Als inbreker zouden wij een hongerdood sterven waarschijnlijk. Bedankt allen!

Het beste antwoord

De "professionele inbrekers" gebruiken meestal een flexibele flipper. Een stuk plastic dat kan meebuigen. Hiermee kunnen ze makkelijk langs het kozijn steken, ook als het een naar binnen draaiende deur betreft. Als een deur niet op het nachtslot zit ( zoals in uw geval dus) heeft iemand die er een beetje handig mee is, een deur binnen een paar tellen open. Lukt het niet, dan loopt men door naar de buren en probeert het daar opnieuw. Vaak gaat het dus om op goed geluk deuren proberen te openen. Flipperen valt makkelijk te voorkomen door een anti-inbraakstrip te monteren. De kieren worden hiermee compleet afgesloten. Past geen flipper meer langs.

Wat betreft het niet op slot doen van de balkondeur, ook al woont u tien hoog; dit is een beetje naïef.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zoals u zelf al heeft gezien kan er via de balkons van de buren overgestoken worden naar de andere balkons. ook kan men via de balkons omhoog klimmen.

Een galerij is trouwens ook meestal niet veilig. Ook al is hij afgesloten. Meestal is er wel een bewoner, die ongezien de centrale toegangsdeur opent op afstand als er aangebeld wordt. Ook kan iemand achter een bewoner aanlopen als hij naar binnen gaat. Dit gebeurt gewoon in de praktijk, dus is niet puur hypothetisch.

Toegevoegd na 10 minuten:
Om nu antwoord te geven op de vraag of een deur met een bankpas te openen is: ja, dat kan, maar lukt niet altijd. Met een flexibele flipper is de kans dat het wel lukt een stuk groter. Deze flexibele flipper wordt daarom in de praktijk meestal gebruikt door het dievengilde.
AlphaLimaSierra
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heel duidelijke uitleg. Dank!

Andere antwoorden (2)

En daar zit hem net de crux. Een balkondeur is buitendraaiend, een voordeur binnendraaiend. Bij een binnendraaiende deur bevinden de schoten zich, van buiten gezien, achter de sponning. Met een bankpas zou je dus "om de hoek" moeten flipperen wat het lastig, maar niet onmogelijk, maakt.. Bij een buitendraaiende deur daarentegen zijn de schoten in de sluitnaad zichtbaar. Veel sloten zijn inderdaad op die wijze te openen. Gek genoeg komt de beveiliging tegen dit zgn. flipperen nauwelijks voor in buitendeur sloten. Die zgn dagschootblokkering vind je met name op project ( binnendeur) sloten. Uitzondering is het centraaldeur slot van Nemef ( 649/47) Dit slot wordt veelvuldig toegepast in flatportieken e.d.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk! Mijn balkondeur heb ik eigenlijk nooit op slot omdat een dief dan wel heel rare dingen zou moeten doen
Ook een naar binnen draaiende die is zeer eenvoudig te openen met de flipper methode.
100% zeker, geen bron vermelding om slecht willende niet te helpen.
Draai het slot het nachtsslot. Voor meer adviezen naar de politie.

Toegevoegd na 6 minuten:
Slechtwillenden