Kleine onbekende beestjes in mijn kamer?

De laatste tijd zie ik hele kleine lieveheersbeestjes achtig beestjes in mijn kamer. Ze doen niet veel dan zitten op de muur en kozijn en soms vliegen ze naar een andere plek. De ene week heb ik er een paar andere weken helemaal niets. Ze hebben een grootte van ongeveer 3 mm lang en 2 mm breed en zijn vaak in de kleur oranje-zwart.

Weet iemand wat dit voor beestjes zijn en of er meer informatie over te vinden is?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Lijkt mij dat dit tapijtkevertjes zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
In de zomer vindt men ze over het algemeen in de tuin waar ze hun voedsel zoeken op bloemen. Maar als het kouder wordt trekken ze vaak in onze huizen om er vervolgens te overwinteren. Op zich hoeft u zich over een enkel exemplaar in huis geen zorgen te maken, maar als het om meerdere kevers gaat, is het raadzaam om een specialist raadplegen. De kevers die in huis overwinteren trekken meestal in het voorjaar weer naar buiten.
fremar