De waterdruk in mijn huis is erg laag, wat kan ik hier aan doen?

Waterdruk is erg laag,douchen is een ramp, zeker in de winter. Waterleiding bedrijf kan hier niks aan doen, hoofdkraan staat helemaal open en ik heb geen verstoppingen waar ik van weet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
8.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is de druk bij de buren ook zo laag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag, zal het eens navragen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wij waren altijd in de veronderstelling dat het een heel gedoe was om de druk te verhogen. Toch las pas een interessant artikel over een gemakkelijke manier om druk te verhogen ( http://www.irritech.nl/blogs/blogs/waterdruk-laag-waterdruk-verhogen-is-simpel-met-ee/). Hopelijk heb je hier wat aan!

Het beste antwoord

Het waterbedrijf moet een minimale waterdruk leveren. Hoeveel bar weet ik niet precies. Maar daar is natuurlijk achter te komen. Die minimale druk moet voldoende zijn. Een hydrofoor kan een oplossing zijn. Je buffert dan een hoeveelheid water die door het apparaat onder druk gezet wordt. Vraag eens bij de buren of zij het zelfde probleem hebben. Zoniet dan ligt het probleem in je huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wij hadden dit probleem ook en hebben het voorgelegd aan de loodgieter die elk jaar onze verwarmingsketel reinigt. Hij zei dat er een soort van waterbesparingsring in de verwarmingsketel zat. Deze heeft hij verwijderd en sindsdien hebben wij weer heel veel waterdruk bij alle kranen in het hele huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een hydrofoor laten plaatsen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Engeland en Ierland hebben ze voor dit probleem apparaten te koop, die je ophangt in de douche, aansluiten op elektra (beter laten doen misschien) en die verhoogt de druk.
Soms zit er zelfs een verwarmingselement in, zodat je er alleen maar koud-water op hoeft aan te sluiten.
Geen idee of die hier te koop zijn.
Google 'electric shower'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hadden dat probleem ook en bij ons kwam het door de thermostatische kraan. Daar zaten kalkfilters/zeefjes in en die gaven te veel weerstand, andere kraan eraan en probleem opgelost.
Door de weerstand ging de geiser steeds uit en het bleek niets met de waterdruk te maken te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even googlen en je komt op onderstaande site uit...