zit er op plastic flessen statiegeld

heb veel lege plasticflessen staan,cola en dergelijke zit er
statiegeld op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
22.4K

Antwoorden (7)

Ja, op de grote plastic flessen zit inderdaad statiegeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan verschillen per supermarkt. Bij de ene betaal je van te voren ietsjes meer voor de fles en zie je op de bon wat het statiegeld is. Staat ook op de label van de fles. En je hebt supermarkten waarbij je de fles enkel kunt inleveren.

A- merken bij de grote supermarkten zit over het algemeen statiegeld op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er statiegeld zit op een fles, staat het altijd vermeld op het etiket. Staat er dit tekentje bij: http://www.kengert.lu/images/recycle.gif

Het symbool voor het mannetje dat iets in de afvalbak gooit, kan ik niet vinden op internet. Het is een teken met een naar beneden wijzende hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk ook even achter op het etiket.
vaak staat daar onderaan:
Statiegeld fles
13 jaar geleden
Als er een logo op staat van een fles die in een vuilcontainer wordt gegooid,zit er geen statiegeld op. Op alle andere wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het niet op het etiket staat, of het etiket zit er niet meer op, probeer het dan eens bij de supermarkt. Als het niet zo is, kan je ze altijd nog in de oranje 'plastic-hero' bak doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja op plastic flessen wel maar ook op bier flessen.