wat is de beste manier om spinnen uit je huis te krijgen

er zitten de laatste tijd veel spinnen in mijn huis. ik dat er ergens in de buurt een nest zit. spinnen zijn een beschermd dier soort dus we mogen ze niet dood maken met gif. wat zijn andere opties om spinnen uit je huis te houden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de tijd van het jaar voor de huisspin...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedreigde diersoort?
Als het aan mij ligt zijn ze morgen allemaal uitgestorfen

Het beste antwoord

Je hebt van die kleine netjes in aquariumwinkels, waarmee je ze prima kunt vangen en buiten zetten.
Een andere manier is een glas over de spin zetten, er een ansichtkaart oid. onderschuiven, en dan buiten de kaart er weer af halen en de spin eruit 'gieten'.

(Ik heb een tijdje in een vakantiewoning boven een jachthaven gewoond, en had een enorme spinnenpopulatie.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik pak ze op met een stuk keukenpapier (niet knijpen) en zet ze buiten. Zitten ze te hoog dan houd ik de plumeau ertegenaan , de spin kruipt erop(in) en dan vouw ik de draden v.d. plumeau buiten wat open zodat de spin eruit kan kruipen.
amc
13 jaar geleden
Er bestaat biologisch spinnenwerend spul. Zie bron.
bamibal
13 jaar geleden
een spin doden met gif hoeft ook niet, je kan wel goed de hoekjes in je kamer stofzuigen vaak maken ze er nestjes achter kastjes en in hoekjes
spinnen zijn op een een of andere manier ook weer goed om in huis te hebben ze eten ook weer insecten die jij met t blote oog niet ziet.
en mijn moeder zei altijd een spin brengt geluk in huis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon altijd snelweghalen dan blijven ze weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een jonge kat. die zijn gek op spinnen vangen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor 't eerst dat ik hoor dat spinnen beschermd zijn.
Maar los van dat, hoef je ze wellicht ook niet te doden.
Als je zo'n klein handstofzuigertje hebt kun je die eerst leegmaken, dan spinnen gaan zuigen en het ding buiten leeggooien.

De vraag is meer : Waarom zitten er spinnen ?
Die zitten er, omdat er kleine insectjes zitten en dat is hun voedsel.
Zorg er in eerste instantie voor dat je alle, alle, alle voedselresten opruimt. Fruitschillen op het aanrecht zorgen er als bij tovenarij voor dat je fruitvliegjes krijgt (het lijkt soms wel of die uit het niets ontstaan) en dus krijg je spinnen.
Meteen de spinnen verwijderen, draagt er toe bij dat ze zich niet verder in jouw huis kunnen voortplanten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spinnen beschermd?? Het moet niet gekker worden! Gewoon, PAF!! met een gevouwen krant er op!! Weg met al dat spinnentuig! :-)

Zonder gekheid, vorig jaar woonde ik nog in een wijk waar een ware spinnenplaag was, in mijn PC kamer zat ik omringd door een stuk of 30 van die engerds....
De hele wijk was werkelijk vergeven van de spinnen, daar heb ik dus ook geleerd dat er speciale bedrijven zijn die ze voor je uit komen roeien met één of ander smerig goedje, dus het lijkt me sterk dat ze werkelijk beschermd zijn.
Klik op onderstaande site maar eens op 'Spinnenplaag in mortiere Middelburg'
Kosten waren 100 euro per huis ongeveer, zelf heb ik het niet gedaan omdat ik er niet zo'n last van had en het zeker zoveel geld niet waard vond.