is het nu een verstandige tijd om oude kozijnen te vervangen

ik heb aan een kant vaan m'n huis nog houten kozijnen met enkel glas
is het nu een verstandige tijd om dat te veranderen naar kunstof kozijnen en dat via je hypotheek te doen

je krijgt nu geloof ik premies als je HR++ glas neemt
de rente over de bouw kosten zijn nu maar 6%
en de hypotheek rente staat niet zo erg hoog

Toegevoegd na 16 minuten:
premies = subsidie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is de rest van je huis, allemaal kunstof of hout met HR glas?
Hr++ glas isoleerd maar kunstof maakt niks uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat om de achter gevel de voor gevel is al kuststof
maar of daar HR++ in zit zal wel niet want dat zit er al een jaar of 15 in geloof ik

Het beste antwoord

Op zich is woningverbetering meestal een verstandige keuze, maar dat ligt er wel aan hoeveel je ervoor moet lenen.

Ik neem aan dat je met 6% de BTW over de bouwkosten bedoelt. Ook daar zitten haken en ogen aan, zo moeten de werkzaamheden voor 01 juli zijn afgerond. Verder telt het alleen over het werkloon (dus niet over de kozijnen) R

Reken maar uit:
stel ze doen er met 2 man 1 dag over om het te vervangen: 2x 8 x € 50,00 (werkloon ex BTW)= € 800,00 werkloon ex BTW. x 19% = € 152,00, x 6% = € 48,00. De verlaging van het BTWpercentage (tijdelijk!) scheelt je dus € 104,00. In mijn ogen op een dergelijke klus een te verwaarlozen bedrag.

Wij hebben nog een offerte voor een keuken liggen: Keuken € 12.500,00, plaatsten € 1.000,00 (incl btw), ofwel scheelt het ons dan € 110,00, op een dergelijk bedrag is het toch niets?

Conclusie laat je goed voorlichten over de premies op HR++ glas en neem de btw verlaging alleen mee als klein voordeeltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is altijd verstandig om de kozijnen te vervangen en nu is het nog wel redelijk weer om dat te laten doen. Daarnaast kan je proberen nog aanspraak te maken op subsidie (ik weet niet of dat al verlopen is) en de BTW is momenteel laag. Of je hiervoor een hypotheek kunt afsluiten kan je het beste met je bank bespreken, dat hangt af van meer factoren.

Wat ook een goede investering schijnt te zijn is het isoleren van de spouwmuren. Die kosten schijn je ook redelijk snel terug te verdienen. Kortom, misschien kan je e.e.a. samen voegen en op de lange duur geld besparen door de betere isolatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
want betreft het rendament wat isoglas oplevert is dit de juiste tijd met de winter voor de deur. Hoe je het met de hypotheek moet regelen dat is een kwestie van informeren bij de geldverstrekker wat de mogelijkheden zijn. Lees wel even de regels goed door i.v.m. de eventuele subsidie want ik heb ze 3 keer moeten lezen en kwam toen niet in aanmerking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is idd een subsidieregeling voor eigenaren van toepassing. Deze regeling geldt (tenzij het budget eerder op is) tot 31 december 2010. Dus een goed moment is het zeker. Waarschijnlijk komt de regeling niet meer terug.

Ook voor andere isolaties kan je subsidie krijgen. Zie ook bij bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet meer te lang wachten en direct de subsidie
aanvragen , deze loopt tot eind 2010.Ook het lage BTW
tarief van 6% op werkloon is onlangs nog verlengd.
Dus direct actie!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Subsidieregeling voor HR++ glas loopt dit jaar af. Gaat naar aantal m2 glas dat je laat vervangen, te berekenen op internet (het is niet echt veel maar alle beetjes helpen). Zijn je kozijnen nog niet verrot dan kun je het ook nog even uitstellen. Dubbel glas geeft meer comfort, het verdient maar langzaam terug. Overweek kunsstof kozijnen, ben je van alle onderhoud af.