Hoeveel kost 1 vierkante meter bosgrond.

hoeveel kost ongeveer 1 vierkante meter bosgrond, 1 vierkante weidegrond of akker kost rond de 6 euro. Is dit hetzelfde voor bosgrond, of is dit anders.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
80.7K
rose
13 jaar geleden
't Hangt sterk van de prijs af...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeveel het kost hangt sterk van de prijs af?
rose
13 jaar geleden
Ja, toch? De prijs verschilt van plaats tot plaats en daardoor verschilt wat het kost nogal... (ik ga echt niet overal een knipoog bijzetten, Fynnya)

Het beste antwoord

De prijzen voor landbouwgrond kun je vergelijken op onderstaande website en dan zie je ook dat er regionaal flinke verschillen zijn.

De prijzen voor bosgrond zijn een stuk lager, omdat er nauwelijks rendement mee te halen valt. Vaak mag je er ook geen huisje op bouwen om te recreeren, omdat het b.v. in de Ecologische Hoofdstructuur ligt. Gemiddeld schat ik zo rond de €2,00 per m2.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heb je ook bronnen over de prijs van 6 Euro voor weidegrond? Natuurlijk geloof ik je graag, maar ik kan me niet voorstellen dat een vierkante meter akker in de buurt van Woerden net zo duur is als een vierkante meter akker in Noord-Groningen.

M.i. bepaalt niet het soort grond de prijs, maar meer de plek en vooral het bestemmingsplan. Grond in de randstad is heel duur, en grond waar het vermoeden bestaat dat er een groot bouwproject zal gaan komen, stijgt sterk in prijs. Ongeacht of dat bos, akker, wei, of hei is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn provincie Oost-Vlaanderen moet je bosgrond kunnen kopen voor 2euro de m²
In Ardennen ( Wibrin) zal het wel veel goedkoper zijn...
Wij hebben daar een tijdje geleden ons boerderijtje verkocht ,met grote visvijver en weiland en een bos van meer dan een hectare kregen ze er zomaar bij (alleen bereikbaar via hoevetje)