Met welk soort olie kan ik het beste een notenhouten onbehandelde tafel insmeren?

Hij is al regelmatig geolied en ik koop zon flesje in de winkel maar dat is hele dunne olie. Had vroeger uit een fles lekkere dikke. Waar koop ik dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Koolzaadolie schijnt heel goed te zijn voor onbewerkt hout.
Bij mij om de hoek staat een (weer) werkende molen, waar ook een olieslagerij in zit. De molenaar behandelt diverse houten onderdelen van "zijn" molen met olie die uit koolzaad geslagen is.
De molen heeft trouwens drie functies:
- graan malen
- olie slaan
- hout zagen
Er zijn maar weinig molens met zoveel functies.
Dus als je weet welke molen ik bedoel, dan weet je ook waar ik (ongeveer) woon.
13 jaar geleden
Als het een notenhouten tafel is, waarom neem je dan geen notenolie?