Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je een broodrooster van binnen schoon?

Openmaken gaat niet.

Toegevoegd na 27 minuten:
Het zijn niet de kruimeltjes. Die heb ik eruit gekregen :)
Het gaat om de aangekoekte resten aan de metalen roosters (zijkanten) en het metaal waar het broodje op staat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Met een stofzuiger en eventueel iets dat blaast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal is er een schuifje onder het broodrooster of een losschroefbare deksel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het schoonmaken van de binnenkant kun je het beste het apparaat op zijn kop houden en schudden. Sommige broodroosters hebben ook een kruimellade, die je er makkelijk uit kan schuiven. Deze kruimellade kun je wel in water wassen. Eventuele hardnekkige resten in de broodrooster kun je eruit peuteren met een kunststoflepel of houten lepel. Ga nooit met een mes of schaar in het apparaat poeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je er bij met een klein staalborsteltje. Anders zit er weinig anders op dan demonteren en die roosters bewerken met ovenreiniger in een afwasteiltje of iets dergelijks. Of een nieuw broodrooster aanschaffen en voortaan ietwat kieskeuriger zijn met wat je er allemaal in kiepert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het broodrooster een paar keer aanzetten zonder brood erin. Op die manier branden de zijkanten schoon, want er komt op dat moment niets tegen aan. Misschien moet je het een paar keer herhalen, maar ik denk dat dat de enige manier is om de zijkanten schoon te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding