Suede reinigen

Tijdens een strandwandeling heb ik zoutkringen in mijn suede-schoenen gekregen. Hoe krijg ik die eruit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

Bij de schoenenhandel zijn er speciale borsteltjes voor suede schoenen. Bij mij werken die wel, ik heb vaak genoeg kringen in mijn suede laarzen gehad van het zeewater.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik kan het plaatje er niet bijkrijgen, maar als je googled op suede schoenborstel zou het het eerste plaatje moeten zijn

Toegevoegd na 33 minuten:
dankzij CJL kan ik je hiermee laten zien welke borstel ik bedoel, dezelfde borstel gebruik ik ook met succes op mijn suede laarzen

Toegevoegd na 35 minuten:
en dan de bobbeltjeskant van de borstel gebruiken, dus niet de kant die zichtbaar is op het plaatje. De kant die je ziet op het plaatje, gebruik je om na het borstelen het suede weer mooi met vleugen te krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel, inderdaad, dat is het plaatje wat ik bedoelde, zo'n borstel heb ik dus zelf ook.
Suède krijg je weer mooi door ze boven de stoom te houden en dan te borstelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeewaterkringen en sneeuwkringen in je suède schoenen hebben meestal een herhaalde behandeling nodig.
Omdat de kringen vaag terugkomen.

Zet een ketel water op en laat de damp in en over je schoenen trekken. Jijzelf met een ovenhandschoen, want het duurt wel even. Dan suèdeborsteltje erover en in één richting vegen.

Beter is vooraf altijd je suède schoenen en leren schoenen direct na aankoop in te sprayen met een beschermingslaagje (impregneren). En naar het strand achter in de auto je sportschoenen mee die ertegen kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed om te proberen met stoom zoals eerder werd gezegd, u kunt ook azijnwater maken en dan met een borsteltje of sponsje over de kringen gaan goed laten opdrogen er zijn ook kleursprays te koop voor suede daarmee kunt u veel wegwerken ook goed laten drogen en inspuiten met een waterafstotende spray dan moet het goed komen en ze zijn beschermd