waar komen zilvervisjes vandaan?

wat kan ik er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel even wachten tot de zoekfunctie van Goeie Vraag het weer doet, want deze vraag is al vaker gesteld en ook al goed beantwoord. Daar heb je nu even niks aan, maar morgen doet hij het vast weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo is dat stippel

Antwoorden (6)

Ze komen vaak op vocht af en als je er vanaf wilt, een halve doorgesneden aardappel in een zakje leggen en die open in de buurt neerleggen. Ze komen op aardappelzetmeel af en daarna knoop je de zak met aardappel en zilvervisjes dicht en hup weg ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zilvervisjes houden zich op op vochtige plekken.
Zorg ervoor dat je huis goed wordt geventileerd en dat naden en kieren afdichten zijn want dat is hun schuilplaats. Probeer de temperatuur niet boven de 22graden te houden in huis. Karton en kranten zijn broedplekken dus op tijd opruimen.
Je kan de zilvervisjes vangen door een uitgeholde aardappel in een plastiekzak te steken ze komen er naartoe en je kan nadien het zakje opruimen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, moeilijk uit te roeien. Watervlug. En zelden bekend waar hun hoofdkwartier is.

Ze komen voor in de buurt van vochtige ruimten: badkamer, douche, schuur. Nooit alleen. Als je er één ziet, dan kun je wachten op zijn maatje.

Kijk waar de hoogste concentratie zit en pak dat aan. Bij de drogist/tuincentra heb je wel poeder om het tegen te gaan. Maar pas als de vochtomgeving beter wordt zal het afnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zilvervisje
Het zilvervisje is een zilverachtig grijs van kleur en houdt van vochtige, warme en donkere plaatsen. De ideale temperatuur voor het zilvervisje is 25 graden en de relatieve luchtvochtigheid 70 procent. In huis vindt het zilvervisje ideale plekken bij afvoerleidingen, in aanrechtkastjes en in badkamers, maar ook onder vloerbedekking of in boekenkasten.

Voorkomen van de visjes
Het dichten van naden en kieren met kit is een goede manier om de verspreiding van de visjes tegen te gaan. Verder zijn de maatregelen afhankelijk van het soort visje. Met het verlagen van de temperatuur en luchtvochtigheid kunt u veel doen om de plaag voor te zijn, of tegen te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zilvervisjes houden van warm, ietwat vochtig en cellulose als voeding, volgens mijn broer, ongediertebestrijder. Heb je een warm huis, ventileer je onvoldoende en hou er nogal wat kartonnen dozen en dergelijke op na dan heb je een paradijsje voor deze watervlugge maar niet echt schadelijke diertjes gecreëerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zilver, Papier of Ovenvisjes, het verschil is moeilijk te zien, de ene houdt van vocht, de ander juist van een droog huis..

schadelijk zijn ze niet, maar je hebt ze liever niet te veel.

Met een Lokdoosje vang je de meeste weg.

Op m'n oude studentenkamer, kwam ik er eerst een of twee per week tegen, daarna hooguit een per maand.