Colbertje verpest ?

Ik heb een super leuk linnen beige colbertje. Nu is er tijdens het uitgaan rode wijn overheen gevallen! AAH! Pas later achter gekomen, dus gewoon gewassen,maar nu is de vlek blauw, ik heb het 1 en ander wel gelezen en hij ligt nu een koud sopje te weken, wat als dat ook niet mag lukken?

Toegevoegd na 4 uur:
Kon het toch niet laten om er niks aan te doen,! Ik heb van mijn schoonmoeder een scheutje Vanisch gekregen. En het is gelukt! Tovermiddel! Bedankt voor de tips en reacties!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (5)

Het aangetaste deel direct deppen met witte wijn of bruiswater (spa rood).
• Zout erover heen leggen en een nacht in laten trekken (werkt ook op tapijt).
• Insprayen met schoonmaakazijn en erna op 60 gr in de wasmachine (wees voorzichtig met fijne stoffen).
• Een nacht laten trekken in melk.
• Inwrijven met ossegal en naspoelen.
• Insprayen met glassex en even inlaten trekken; en erna wassen.

Allemaal niet zonder risico zoals op de site wordt vermeld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
glas-sex OMG dat is bizarre naam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eeeeeek ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach stel jullie niet zo aan met je glassex dat is echt kinderachtig en gewoon een woord..
Wassen met Vanish Oxi-Action, dat haalt zelfs oude vlekken eruit.

Toegevoegd na 22 minuten:
Ik heb even op hun site gekeken en er staat geen waarschuwing voor linnen bij.
Mocht de kleur toch iets verbleken dan kun je hem zo weer in de machine verven, dat is geen probleem.
Wat ik zelf doe om de kleur beige op te frissen is het een paar uur in een emmer zetten met koude thee, geeft een prima resultaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook voor linnen ? Hij is beige tast dat de kleur niet aan?
Oude rode wijnvlekken in kleding: onverdund afwasmiddel erop en een uur of zes laten intrekken. Daarna gewoon in de wasmachine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop eerlijk gezegd dat je nog niets aan de vlek gedaan hebt (je hebt hem al een keer gewassen en dat is eigenlijk jammer).
Want hoe minder je er zelf aan doet, hoe beter een stomerij de vlek er uit kan krijgen. Ze hebben daar de middelen en de mogelijkheden om moeilijke vlekken uit de meest kwetsbare stoffen te krijgen, zonder dat de stof beschadigt, verkleurd of wat dan ook. OK, het is wat duurder dan wanneer je zelf gaat rommelen, maar de kans op een goed resultaat is vele malen groter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat de vlekken eens een paar uurtje inweken in een papje van zo'n oxi-product. Het hoeft dus niet die dure te zijn, een B-merk volstaat ook. Daarna gewoon wassen en je vlek is dan echt weg!