Tips voor verwijderen rookaanslag van sigaretten in huis alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
34.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van meubels of van muren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stoppen met roken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van schilderijen?
Van vensterbanken?
Van leer?
Van hout? Meestal is een sopje voldoende hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd, gewoon lekker buiten roken, of in ieder geval voldoende ventileren, altijd aan 2 kanten in huis een raampje op een kier of open. Elk jaar een voorjaarschoonmaak, en je hebt nergens last van. Als je jaren in huis blijft roken, niet schoonmaakt en niet ventileert...krijg je dit. Sussec met poetsen en verven!

Het beste antwoord

- Met Blue Wonder van Sorbo, dat neemt veel aanslag weg. Let er wel op dat je het na gebruik meteen met schoon water moet afnemen, anders krijg je strepen.
- Afsoppen met schoonmaakazijn. En dan nawassen met een "gewoon" reinigingsmiddel.
- Met een fles St.-Marc Express, te koop bij bouwmarkten (het goedkoopst bij Gamma).
- Met Dashti ontvetter van de Wibra. Flink erop spuiten en daarna met een sopje afdoen (anders krijg je strepen).
- Met een wonderdoekje en een scheutje chloor en allesreiniger in het water.
- Met HG nicotineverwijderaar. Werkt ook voor de muren.
- Met soda, alcohol of spiritus.
- Gewoon afwasmiddel op een vochtige doek en laten inweken. Daarna met warm water en een zacht schuursponsje schoonmaken.
- 'n Flinke scheut ammoniak in lauw water doen. De deuren van onder naar boven wrijven met 'n clean master (soort sponsdoekje). Dan krijg je ook geen strepen op de deuren en hoef je ook niet na te spoelen. Ammoniak is nog moeilijk te verkrijgen, maar 't is het ideale schoonmaakspul voor ramen, plafond en witte muren.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nada aan toe te voegen +!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ammoniak is in elke supermarkt te koop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en in elke bouwmarkt

Andere antwoorden (2)

De muren opnieuw verven, gordijnen wassen, ramen lappen, vloer en meubels soppen en dat blijven herhalen. Dat scheelt al een hoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chloor mengen met warm water en dan met een plantenspuit erop spuiten