Witte vlek in donkere natuursteen vloer.. HELP?

ik heb gisteren een blikje tonistainer laten vallen op een natuursteen vloer.we poetsten direct, nu gevolg witte vlek in de donkere natuursteen..HELP?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar heb je mee gepoetst? En heb je er rekening mee gehouden dat natuursteen erg poreus is?

Het beste antwoord

Ter geruststelling. Op een site met "alles over natuursteen" stond het volgende:
"Heel wat mensen denken dat ze op natuursteen definitieve vlekken kunnen maken. Dat klopt niet. Natuursteen is weinig poreus. Hebt u gemorst? Dan zal het goedje nooit diep doordringen. Na verloop van tijd zal de vlek vanzelf verdwijnen."

Op de link vind je nog veel meer informatie over natuursteen. Ook over hoe je diverse vlekken moet behandelen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb ook een natuursteenvloer en ik heb toch wat andere ervaringen dan het vorige antwoord én de link die erbij stond beweren. Bij ons zitten er inmiddels al verschilende jaren vlekken op de vloer die dus echt niet meer te verhelpen zijn. Voornamelijk fruitsap geeft echt hele gemene vlekken en het bij binnen een mum van tijd hardstikke uit. Het vorig jaar heb ik met een speciale reiniger de hele vloer schoon laten maken en helemaal opnieuw laten impregneren omdat dit de bovenlaag een goede beschermlaag zou geven. Het heeft helaas niet mogen baten. Waarschijnlijk heb jij een ander type natuursteen (er zijn immers heel veel soorten), anders zou ik toch echt even contact opnemen met de leverancier van de vloer om te vragen hoe je de vlek het beste kunt behandelen voordat je het misschien erger maakt.

Succes!