Hoe maak en houd ik geborsteld staal schoon? Is er iets voor te koop of is er een goed huismiddeltje?

De meeste schoonmaak middelen kun je juist hiervoor niet gebruiken. Er was iets te koop ( ben de naam kwijt) maar ik vind het niet meer terug in de supermarkt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je soms Brillo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik gewoon glassex
bevalt goed.

Het beste antwoord

bij de Action verkopen ze rvs reiniger
super spul,maakt goed schoon en glanst mooi.
Het is een grijze spuitbus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

HG heeft er een middeltje voor. Kan je bij de supermarkt kopen (AH), of anders heeft Blokker het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je Staalfix bedoelt. Als je het met het juiste sponsje (glad) gebruikt, werkt het perfect!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grotere oppervlakten (bijv. een koelkastdeur) kun je eerst schoonmaken met een natte doek, evt. met een beetje allesreiniger en dan nadrogen. Vervolgens een klein beetje vettigheid (je hebt speciale flesjes, maar ik gebruik soms gewoon zwitsal babyolie) op een zachte doek en inwrijven. Niet een te dikke laag, dan blijft er allemaal stof op kleven :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook (roestvrij) stalen keukenapparatuur,en kreeg van iemand de tip om schoonmaakdoekjes van Jemako te gebruiken.Je hebt dan een nat en droog doekje en hoeft verder niet perse een reinigingsproduct te gebruiken.
Je kunt de doekjes bestellen via de onder staande website.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Glasses, of een huismiddeltje maak je van water met azijn erin en dan in een plantenspuit en gebruiken zoals glasses.
De truuk is volgens mij dat je juist niet vanalles erop smeer, want als je zo'n laagje erop hebt zitten en je gaat dan eens met een gewone natte lap langs je koelkast, je juist vlekken krijgt. Handig van de fabrikanten van al die dure middeltjes natuurlijk, want dan grijp je gelijk weer naar zo'n product.

Toegevoegd na 11 uur:
glassex