Hoe heet is kraanwater als het uit je kraan komt?

Ik stond vanavond eens de afwas te doen, toen deze vraag bij me binnenschoot. Als je de keukenkraan aanzet, hoe heet is dan het water wat eruit komt op zijn heetst?

Ik weet dat er ook kranen bestaan die kokendheet water geven, maar hoe heet wordt het water bij een 'normale' keuken kraan nou maximaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
48.2K

Het beste antwoord

De temperatuur van het hete water uit de kraan is afhankelijk van je boiler of geiser of ketel!
Je kunt het namelijk instellen.
Meestal wordt het op 60 tot 70 graden afgesteld als max temperatuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk iets van 50 tot 70 graden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maximaal is het 90 graden, maar afhankelijk of je een boiler een geiser, zonneboiler of combiketel hebt en hoe die is ingesteld.

Wanneer je je hand nog net onder de warme straal kan houden is die niet warmer dan 50 graden.
Is het water zo warm dat het zeer doet wanneer je (even) je hand er in houdt dan is het 50 graden of meer.