Hoe voorkom ik een grijze aanslag/waas op mijn natuurstenen badkamervloertegels.

Ik heb al HG natuursteenreiniger geprobeerd maar dit helpt niet. Iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (5)

Als ik jouw was zou ik de vloer lekker schrobben
met schoon maak azijn,let op, je krijgt weer een prachtige vloer.
Suc6
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waarmee kan ik het best schrobben? Wat voor een borstel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet wel schoonmaakazijn hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Schoonmaakazijn zou ook mijn antwoord zijn.
Een zachte (platte) borstel werkt fijner dan een harde. Bovendien hoef je niet heel hard te schrobben, want de schoonmaakazijn doet het meeste werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ho Stop geen schoonmaak azijn op natuursteen !!!!. Ga naar een speciaal zaak en vraag het daar. Azijn kan vlekken geven of eigenlijk uitbijten, dat krijg je nooit meer goed. Je kan hooguit op een hoekje wat proberen maar ik raad het echt af.
Schrobben met een allesreinigr en yschrob borstel , uurtje laten intrekken en afspoelen met veel schoon water.
Dat is waarschijnlijk kalkaanslag. Je zou een middel tegen kalkaanslag kunnen proberen, maar voor de zekerheid eerst in een hoekje om te kijken of het geen kwaad kan (even laten intrekken en dan het resultaat bekijken).
Daarna goed afspoelen met lauw water.
Middelen zijn bijvoorbeeld Antikal en HG.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is het kalk aanslag. Er zijn veel soorten natuursteen, dus weet niet welke jij hebt. Omdat natuursteen vaak poreus is moet je uitkijken met agressieve middelen, het trekt in de steen en veroorzaakt vlekken die je er nooit meer uit krijgt.
is de steen niet helemaal glad dan ontstaat er vaak aanslag omdat er water in de ' kuiltjes' blijft staan. Verwacht niet dat je de aanslag in één keer kan verwijderen, schrobben, nadweilen met schoon water en vooral nadrogen.
Als je weet wat voor soort steen je vloer is kan je specifieker een middel zoeken.
Het kan ook nog zijn dat je vloer behandeld is met een vuilafstotende laag of een andere coating, anti slip bv. Dan wordt het moeilijker want als die laag vuil is, zal hij er waarschijnlijk af moeten.
Mijn advies, blijf nog een tijdje HG gebruiken en maak de vloer droog na gebruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelf gebruik ik altijd paarse bus, weet de naam alleen niet. het stinkt gigantisch maar het helpt erg goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor natuursteenvloeren bestaan er speciale reinigers die ook kalkaanslag verwijderen. Ik gebruik zelf het product R55, te verkrijgen bij badkamerspecialisten e.d. Nooit een standaard schoonmaakproduct op een natuurstenen vloer (zoals Belgisch hardsteen e.d.) gebruiken! Dergelijke tegelsoorten zijn van nature kalkhouden en een gewone reiniger of (agressieve) kalkverwijderaar onttrekt dit van nature aanwezige kalk aan het product. Daardoor kunnen gaten of een witte waas ontstaan.

Met dank aan pipke.

Toegevoegd na 45 seconden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/kalkaanslag-vloer.71918