Met welk schoonmaakmiddel kun je grintegels weer schoon krijgen?

Met deze middelen heb ik het al geprobeerd.
hoge drukspuit/azijn en bleek

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19.4K

Het beste antwoord

BESTRATING:
bijvoorbeeld steen, hout, beton, alle metaalsoorten of legeringen

- Zware vervuiling vraagt om een hogere concentratie
- Biomos is met water te verdunnen en aan te brengen. Bij een normale situatie voldoet een verhouding van 1 : 15 tot 1 : 20.
- Bij overdadige vervuiling en voor het eerst aanbrengen van biomos, is een hogere concentratie vereist. Hierbij kunt u 1 : 10 aanhouden, of in gevallen van zeer zware aanslag (grindtegels met bijvoorbeeld mos) is een verdunning van 1 : 5 geadviseerd.
- Houten vlonders of steigers dienen droog te zijn voordat u deze behandelt. Biomos kan probleemloos op elke houtsoort worden aangebracht. Een verdunning met water in een 1: 10 verhouding, waarbij de ondergrond goed nat gemaakt te moet worden met de oplossing.
- Biomos kan samen worden gebruikt met een onkruidbestrijdingsmiddel. Wees echter voorzichtig met onkruidbestrijdingsmiddelen in de buurt van gazon en/of beplantingen.

- De inwerktijd is ongeveer 2 uur.
- Biomos dient te worden gebruikt boven 0 graden Celsius (vriespunt).

echter hebben wij 2 seizoenen(lente en zomer) grasvloerbedekking gehad op onze vieze grindtegels en deze hebben we na de zomer weggehaald en weggegooid en echt waar onze grinttegels waren helemaal wit weer.wel zat er een laag groene stuifzooi op maar na dat dat weggezogen was waren de tegels weer super mooi en als nieuw.Mischien iedee om dat de hele winterperiode ook neer te leggen en na de winter dat je tegels ook weer als nieuw zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je aandelen hierin? Maar als ik dit lees: "Schilder- en schoonmaakbedrijven en glazenwassers kunnen veel profijt hebben van de functionaliteit van biomos.
Zo heeft biomos een een aantal belangrijke voordelen in vergelijking met ene hogedrukspuit, voor het verwijderen van groene aanslag op bijvoorbeeld een gevel.
Op zowel geschilderde als ongeschilderde ondergrond doet biomos de mos en alg afsterven, maar ook de sporen van alg en mos worden gedood. Zo kan de schilder op een volledig gereinigde ondergrond zijn werk doen."
Moet ik eigenlijk wel heel hard lachen... En dan nog wat: "Biomos heeft als enige product een neutrale ph-waarde."
Hoeveel producten wou je hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha nee hoor geen aandelen.gewoon een site die zegt de tegels schoon te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit doet de hogedruk ook. Want zoals eddijst verderop al aangeeft in zijn antwoord. Het is gewoon van de gekke dat hier chemicaliën voor gebruikt worden. En voordat je over het pH neutrale verhaal valt. PH neutrale chemicaliën bestaan ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja zoals je in mijn antwoord verder op leest kan het ook heel makkelijk zonder chemicalien en zonder inspanning,gewoon een gras vloer kleed neerleggen,en de tegels zijn schoon.wij hadden dit neergelegt ivm zwembad en na dat we alles weghaalden waren de tegels als nieuw!!!!!!

Andere antwoorden (11)

Met st. mark. Even goed schrobben, tijdje laten intrekken. En dan met de hogedrukspuit afspoelen.

Toegevoegd na 11 uur:
Het grote voordeel van St. Marc boven een ander schoonmaakmiddel is dat het geheel milieuvriendelijk is.
Het is gemaakt op basis van dennenhars. Van origine is het een verfreiniger, maar je kan het werkelijk voor alles gebruiken.
Je kan het bij de bouwmarkt kopen. Het is verkrijgbaar in poeder en vloeibare vorm. Zelf heb ik liever de poeder. Is makkelijker in gebruik.
Je kan het zelf als wasmiddel gebruiken voor extreem vuile kleding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten intrekken is zeker belangrijk, ook met bleek bv, niet gelijk afspoelen.
De hogedruk moet in principe voldoende zijn om grindtegels schoon te krijgen...

Vergeet alleen niet dat een grindtegel niet egaal van kleur is. En dat je soms wat meer geduld moet hebben met een hogedruk door gericht te werken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met Round-up, verkrijgbaar bij de intratuin. Niet goed voor het milieu, maar het werkt wel. En als je het hele flesje in de tuin van de buurman leeggiet heeft hij de komende vijf jaar helemaal geen tuinonderhoud meer. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roundup is voor het onkruid tussen de tegels, maar ik denk dat de vraagsteller dat niet bedoelde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is bovendien zeer giftig voormens en dier.
De mentaliteit van Mijn is i.d.d. Ikke, ikke dus daarom veel minnetjes waard
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Help, de ironie van mijn antwoord wordt niet begrepen. :-(
Met een staalborstel ; tegenwoordig ook verkrijgbaar met lange steel. Effe schrobben, maar dan heb je ook wat, milieuvriendelijk, zonder stroom, en goed voor je conditie ook nog; wat wil je nog meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleen wat zeg je nu toch weer, je weet niet waar je over praat!
Staalborstel op steel is om het onkruid te verwijderen tussen de tegels, maar zijn totaal niet geschikt om tegels schoon te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is er niet voor gemaakt nee, maar als ik mijn onkruid verwijder, verdwijnt ook de mos en de aanslag als sneeuw voor de zon !
Met de hogedrukspuit, eventueel incl. speciaal schoonmaakmiddel voor grindtegels. Te verkrijgen bij tuincentrum/dhz zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Poehee, ik ben de naam van dat spul even kwijt, maar het zat in van die paarsige flessen. Ze maakten reclame door een muntje er half in te dopen, die kwam er schoon uit (en ik heb dat geprobeerd, het werkt echt ;-) Ook je tegels worden er best weer schoon van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verreweg de beste én goedkoopste oplossing is zoutzuur.
Wel even een paa huishoudhandschoenen aan trekken en met een ouderwetse luiwagen even schrobben. Naspoelen met schoon water en je hebt weer een nieuw vloertje, zó gepiept!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Citin schimmelweg is voor heel veel doeleinden te gebruiken. Dit samen met de hogedrukspuit.

Maar normaal gesproken moet het al werken alleen met de hoge drukspuit maar lang op dezelfde plek gebruiken en is een tijdrovend klusje. Ga je er te snel overheen dan heeft deze niet de tijd om diep te reiningen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben echt geschrokken van div. antwoorden hiervoor.
Hoe gek kunnen we elkaar maken om smerige tegels.
Het maakt voor sommige totaal niet uit welk gif of bijtende stof er voor gebruikt wordt, als de tegels maar schoon worden!!!
Waar zijn we toch mee bezig?
Door al dat gif lopen ook onze huisdieren en kinderen, is er nou niemand die zich er nog zorgen over maakt!!
Altijd kiezen voor de weg van de minste weerstand, dus ,hup, dan maar gif er over!!!
Waar moet deze wereld heen?

Tegels die in de schaduw liggen zullen regelmatig weer groen worden en dat vinden we niet netjes.
De hoge drukspuit er over en al het groen en vuil is er af, het bestaat niet dat dit niet helpt!
Zeker met een roterende borstel , deze werken heel goed, snel en makkelijk
Maar na verloop van tijd worden ze weer groen.
En ben je zo"n pietje precies, dan doe je het wat vaker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hogedrukspuit met anti mousse aangekoppeld of los verspreidt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb wel eens soda gebruikt - eerst goed laten drogen
totdat het poeder is - en over de tegels strooien.