Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je witte schimmelplekken op een stoffen bankstel verwijderen?

We zijn verhuist ehn hebben een bankstel ogeveer een half jaar in opslag gehad. Dit bleek een redelijk vochtige ruimte te zijn en op de leuning zitte nu lichte witte schimmelplekken. Ik wil deze verwijderen en zodanig dat de kleur (zwart) niet wordt aangetast en de schimmels niet terugkomen! Wie kan mij helpen!?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een sopje maken van warm water en groene Biotex oplossen. Met borsteltje (afhankelijk vd stof kun je een harde of zachte borstel gebruiken) de plek behandelen. Afnemen met water. Biotex bleekt niet en brengt geen schade aan stoffen, dus zeker het proberen waard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer het eerst met schoonmaak azijn 1/10 delen water, dat geeft het zwart ook weer een opfrisbeurt, dus helebank met een lichtvochtige doek met azijn oplossing afnemen.

Is dat niet afdoende kun je aan de slag met HG schimmel en weer reiniger, maar dat kan bleken, dus probeer eerst een onopvallend plekje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf zou ik hier niet aan gaan rommelen,voor het zelfde geld is je banstel naar de knoppen.Als ik jouw was zou ik een woning inrichter bellen,die mensen weten er veel van af.
Zeker geen schimmel verwijderaar gebruiken daar zit gloor in.
Suc6
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding