Ik heb een bankstel gekregen van mensen die (kennelijk) niet beschikten over goede afzuiging: het stinkt naar eten+hond, hoe krijg ik de geur eruit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent er wel blij mee?

Antwoorden (4)

Ik denk dat dit heel moeilijk wordt. Maar een optie is om de bankstel te (laten) stomen. Met een stoomapparaat komen de meeste geuren en kleuren uit de stof.
Nog een optie is geur verdrijvende spuitbussen. Deze vind je in alle winkels wel, bij de schoonmaakmiddelen. (Ik kan niet zo op een merk komen). Dit heeft overigens geen blijvende werking.
Tijd zorgt er ook voor dat geuren langzaamaan verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een bankstel gehad die erg stonk naar de rook, dit is vanzelf weer weggegaan. de geur wordt snel minder denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je went aan de geur.
iets vochtig maken, en er een paar zakken fijne soda op leegstrooien. (dus niet de dikke korrels)

dit een tijd in laten trekken. meeste soda eraf vegen met een stoffer en blik (anders zit de stofzuigzak zo snel vol) en de rest met de stofzuiger verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ (overigens trekt soda vocht aan, dus eerst vochtig maken is misschien niet nodig?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juist wel. dan trekt de soda het vocht met geur eruit, denk ik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
was er ff tussenuit. vocht haalt ook 'dingen' uit je bankstel die je er helemaal niet in wil hebben. samen met het soda kan je het dus verwijderen als je het vochtig hebt gemaakt. werkt overigens ook bij matrassen als kids een ongelukje hebben gehad, of om het matras op te frissen door gewoon droge soda erop te strooien zodat het weer fris is.
Gebruik hiervoor PureAyre geurverwijderaar! Deze spray tegen hondengeur kunt u toepassen op uw bankstel, kussens, tapijt, kleding etc. om alle nare geurtjes te verwijderen.

Toegevoegd na 48 seconden:
http://www.pureayre.nl/index.php?action=extra&extra=A_hondengeur_verwijderen_&lang=NL