Waarmee kan ik lijm verwijderen van rubber, zonder het rubber te beschadigen?

De lijm is secondelijm.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.8K

Het beste antwoord

Je kunt hiervoor MESA Lijmverwijderaar gebruiken, dat is geschikt voor het oplossen van alle industrielijmen/secondelijmen en tast bijna nooit uw materialen aan.

Toegevoegd na 38 seconden:
http://www.mesaproducts.nl/lijmverwijderaar.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je tip! MESA Lijmverwijderaar werkt uitstekend!

Andere antwoorden (3)

Je zou aceton kunnen proberen.
een watje met aceton zal de meeste secondelijm doen loslaten en of laten oplossen.. Als je het snel nodig hebt kan je kijken of je bijvoorbeeld nagellakremover met aceton erin in huis hebt.

Helaas ben ik niet helemaal zeker of het rubber niet beschadigd. Dit kan ik ook niet echt vinden, maar ik denk van niet. Je zou het eerst op een oud stukje rubber of iets dat je nog hebt liggen kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb al nagellakremover gebruikt maar het lijm verwijderen gaat hier zeer moeizaam mee.
Als secondenlijm op een soepele ondergrond zit kan je die er meestal afbreken door te plooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een beetje olie of een vette creme,smeer dat er op
beetje krabben en het moet er af zijn.
Suc6