Hoe maak ik meubels of houten trappen schoon die behandeld zijn met was of houtolie?

Heb een grenen trap die erg ingesleten is en die behandeld is met was of olie, die wil ik graag schoonmaken en lakken. Als ik het probeer met schuurpapier zit dit na een streek over het hout al meteen vol met was.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

met ammoniak:

http://www.veit.nl/82524-waslaag-van-hout-verwijderen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt dit verwijderen met HG meubelwas remover, wrijf dit onverdund in laat intrekken en verwijder de losgekomen was met een schone doek, laat goed drogen voor je nieuwe was aanbrengt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb pas alle(18) houten laden bij ons in de winkel, die behandeld waren met houtolie, schoongemaakt met Bioclean. Opbrengen met de zachte kant van een schuursponsje, even laten zitten en het er erna afhalen met de grovere kant van het sponsje. Wel een sponsje kopen die niet heel grof is. En dan heb je het er zo af. Daarna heb ik het met water afgenomen, een dag goed laten opdrogen en daarna weer behandeld met houtolie. Het ziet er weer prachtig schoon uit en verzorgd uit.

De Bioclean-orange cleaner kan je kopen in een natuurvoedingswinkel, is maximaal biologisch afbreekbaar en ruikt sinaasappel achtig. Iets heel anders dan bijvoorbeeld ammoniak.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes :-)