Hoe krijg ik die muffe kast weer fris?

Ik heb een heel leuk antiek kastje van m'n zolder afgehaald om op te knappen. Het is de bedoeling om het als klerenkast op te knappen, maar na verschillende keren uitgesopt te hebben ruikt het kastje nog steeds heel muf. Hoe kan ik die geur eruit krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
61.2K

Het beste antwoord

Wat echt altijd het beste helpt is een schoteltje of diverse schoteltjes of bakjes neerzetten met gemalen koffie.
De stank wordt door de koffie geabsorbeerd en de kast zal reukloos worden, je moet het wel een paar dagen tot een week laten staan afhankelijk van de geur.
Het werkt echt heel goed, ik deed het al meerdere malen met kasten die echt stonken en muf roken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt +1

Andere antwoorden (10)

Gedroogde sinaasappel- of mandarijnenschillen, zeer goedkoop en werkt heel goed... Oust kan het ook, maar is dan weer duurder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed idee wist ik niet.
Een paar schaaltjes met azijnwater erin zetten.
Dan ruikt het na een paar dagen (weekje) weer fris.
Leuk hè, zo'n oud kastje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou er flink waspoeder in strooien, en dat pas na enkele dagen weer opzuigen.
bijkomend voordeel: je huis ruikt heerlijk als je daarna gaat stofzuigen.
Rieneke1
14 jaar geleden
motte ballen erin leggen ruikt heerlijk fris
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een zeer snelle manier is gewoon een lucifer aanstrijken en onmiddellijk uitdoven. Efficient en goedkoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ook helpt is wanneer je er een schaal soda in zet, dat neemt de geur op. Wel regelmatig verversen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als eerste proberen idd om lekker geurende was poeder in de kast te zetten, en er vervolgens uit stofzuigen.
gaat je stofzuiger ook lekker van ruiken!

Als dat niet effectief genoeg is, zou ik proberen met pledge meubel(spray/olie) de kast in wrijven.
Dit geeft ook een geur af, die niet vies ruikt.

En in wat bakjes zwitszak talkpoeder strooien en dat in de kast laten staan.

En anders een likje verf (aan de binnenkant)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop een fles Driehoek groene zeep en een zakje Soda. Neem een emmertje ...lauwwarm water, voeg een eetlepel Soda toe en een scheut groene zeep. Pak je Slurpdoekje en je " bezemsteel" en ga als een heks je kast van boven tot onder door....

succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je de mogelijkheid om het kastje buiten te zetten.?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een lekker geurtje erop spuiten. Ruikt altijd lekker. bijvoorbeeld een bloemengeur. Heb ik ook gedaan.