Ik heb een wit kleedje met rode bloemen. Mijn man heeft het gewassen met de rode was en nu is het wit, roze geworden. Hélp, wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mannen.....!!! ;-)

Antwoorden (5)

Stop het kleedje in een emmer water met Echfawit (verkrijgbaar bij de drogist), laat het enkele uren weken en spoel het daarna goed uit. Als je geluk hebt wordt het roze weer wit. Je kunt ook nog Textiel Wit van Nibro proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nieuw kleedje kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan ze zelf denk ik ook wel bedenken.
Ken je 'eerste hulp bij wasongelukken'?
Daar heb ik in het verleden wel eens een hele witte was mee gered toen er één rode handdoek tussen zat. Zeer effectief, alleen sommige kleuren werden wel wat anders. Met nog een keer wassen werden de kleuren weer ongeveer zoals ze voorheen waren (alleen wat lichter).
Te koop bij de drogist.
Succes
(en niet boos zijn op je man he :-) )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een nachtje in de biotex zetten en daarna in de wasmachine wassen met een steradent tablet

succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een aantal ouderwetse huishoudelijke tips om de was weer wit te krijgen:

Was je witte kleding met sap van een verse citroen in de wasmachine. Hiermee wordt het weer zo wit als het maar kan. Gebruik geen chloor om het wit te laten worden want dan wordt het alsnog geel en het tast de stof aan.

Een zakje bakpoeder bij het waspoeder doen en je vergeelde was wordt weer worden spierwit.

De was voor het wassen, laten weken in huishoudsoda.

Toegevoegd na 6 minuten:
Wat je ook nog kunt doen is het volgende:

Zet de verkleurde was in azijn en het trekt weer mooi schoon. Ik had een wit T-shirt wat licht blauw was geworden, en ja hoor het werkte!

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=vlekken&label=Verkleurde witte was