Je kan het beste even langs de drogist gaan, ze hebben er speciaal spul voor ontwikkeld,maar ik weet niet meer hoe dat heet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HG heeft een product speciaal om kunststof tuinmeubels te kuisen en een véél beter uitzicht te geven.
Het noemt HG kunststofvernieuwer.
Het kost iets meer dan 8 Euro voor 1/2 L.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb weleens gehoord dat het ook met autopoets moet kunnen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn moeder doet dat altijd gewoon met bleekmiddel of bleekwater.

Gaat prima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even naar de caravandealer toe en kunststof poetsmiddel halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Chrisal, een superproduct! Of met een wondersponsje kan je ook al veel klaarkrijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een mengsel van zuiveringszout wat je in de keuken gebruikt en water .
En dit dan enkele malen herhalen.
Als het eenmaal weer op kleur is regelmatig deze methode dan toepassen.
11 jaar geleden
blauw/witte sponsjes vd action(1,35) 8stuks, alleen met water gebruiken, en het wordt heel schoon. werkt op alle soorten kunststof.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kunststof tuinmeubelen poetsen.

Als je je tuinset in het voorjaar weer te voorschijn haalt, kan je hem best een poetsbeurt geven. Kunststof regelmatig schoonmaken of afborstelen met een harde borstel zorgt er trouwens voor dat vuil niet dieper in de kunststof poriën en scheurtjes dringt, zodat je langer van je tuinset kan genieten.

Tips:

Gebruik geen schuurmiddelen, want dan ontstaan er fijne krasjes in de kunststof waar zich gemakkelijk vuil ophoopt.
Gebruik geen hogedrukspuit, want deze tast het materiaal aan.
Je kan kunststof tuinmeubelen gemakkelijk poetsen met een sopje van warm water en vloeibare zeep. Spoel de zeepresten daarna weg met water.
Of neem de tuinset af met warm water waarin je een handje soda oplost. Spoel de meubelen na met water.
Krijg je de kunststof niet zuiver met een gewoon sopje, dan kan je je toevlucht zoeken in speciale kunststofreinigers of zogenaamde -vernieuwers.

Kunststof tuinmeubelen preventief behandelen

In de handel kan je een speciale vuilafstotende polish voor kunststof kopen. Deze belooft een antistatische werking te hebben op kunststof. Daardoor zou je een vuilafstotend en gladder oppervlak bekomen dat geen vuil aantrekt, vasthoudt of laat binnendrinken. Ook de kleur en glans krijgen er een oppepper mee.

Succes!!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.infotalia.com/nld/tuin/tuinconstructies/tuinmeubels/tuinmeubel_detail.asp?id=2211