Moet een wit laken met in het midden een donkerroze bloem bij de gekleurde of witte was?

Nog een wasvraag.. Ik weet niet zeker of ik dit wel bij de witte was moet doen voor het opeens rood wordt.

Toegevoegd na 6 minuten:
** Extra ** Hij is al vaker gewassen dan één keer, misschien wel tien of twintig keer. Alleen omdat mijn ouders niet thuis zijn en ik de witte was normaal niet doe weet ik het niet.

Toegevoegd na 6 uur:
Bedankt voor uw antwoorden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Doe het laken bij de lichtbonte was op 40 graden, dan gaat er echt niets mis. Zo doe ik het al jaren en gaat altijd goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Neen, niet doen: of eerst een nacht in het koude water zetten. Maar eigenlijk niet bij de andere witte was mikken; tenzij lichtroze je lievelingskleur is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het zeker niet de eerste keer bij de donkere was doen omdat die af kan geven op het witte. Doe het laken de eerste keer op de handwas zodat je weet of het afgeeft maar in principe mag een wit kleed met iets donkers niet afgeven omdat dan het wit donker wordt. Dit soort dingen doe ik de eerste keer in een lichte was of dus op de hand.

Toegevoegd na 16 minuten:
Na je aanvulling: ik zou het niet gokken maar als je het echt wilt: zeker niet in de donkere was!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het niet bij de witte was doen, het liefst bij ander licht goed. En als je bang bent dat het doorloopt: azijn en zout bij het water in doen (gelijk bij het starten).
Het hoe en waarom weet ik niet, maar ik doe het altijd zo en er loopt nooit iets door en witte delen blijven wit. De bron is -de huishoudschool van- mijn moeder.