Is mijn donzen dekbed verpest?

Onlangs is mijn donzen dekbed gereinigd via de stomerij, maar volgens mij is dit niet helemaal goed gegaan.
Toen hij terugkwam, vond ik hem al zoveel platter dan ervoor, maar het blijkt dat het dons is gaan 'klonteren'. Het dekbed is carré doorgestikt en in elk vakje zit nu eigenlijk een prop veren. Is dit nog een beetje losser en luchtiger te krijgen? Volgens mij is het effect hiervan nu ook dat ik het niet meer warm krijg onder het dekbed.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

. Misschien bij droog weer buiten ophangen zodat er weer lucht in kan komen.
. Vanaf de buitenkant föhnen op een niet de warme stand, maar wel harde blaasstand.
. Met een mattenklopper zelf de boel weer loskloppen.
. Teruggaan naar de stomerij en vragen of zij er nog iets aan kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Teruggaan naar de stomerij. Waarschijnlijk zijn de reinigings voorschriften niet in acht genomen. Een klacht indienen, dat de werkzaamheden niet naar tevredenheid zijn verricht. Herstel of vergoeding vragen. .Bij negatief resultaat de geschillencommissie inschakelen.
http://www.consuwijzer.nl/kleding/stomerij/kleding-niet-schoon-bij-stomerij

Succes.