hoe verminder of verwijder je lichtbruine aanbrandingen vermoedelijk van cigaretten op een wit kanten bloesje?

Ik heb een wit kanten bloesje waarvan ik de laatste heb uit de winkel. Dit bloesje heeft echter een paar lichtbruine vlekjes (zie foto)
En vermoed dat het aanbrandingen zijn van sigaretten. Is er een manier of middel waarmee deze lichtbruine vlekjes kunnen worden gebleekt of verminderd?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zeer jammer van dit mooie bloesje maar die gaan er meestal niet meer uit.
U kan evenwel volgende proberen.

Als de verschroeide spot vers is, het onmiddellijk in koud water dompelen gedurende ten minste 24 uur. Vaak, zal dit de spot verwijderen.
Als dat niet het geval is, gaat u verder met de volgende stap.

Maak de verschroeide plek nat met waterstofperoxide.
Peroxide kan sommige stoffen en/of de kleuren vervagen dus best eerst eens testen op een niet zichtbare plaats.
Met een schone witte doek doordrenkt met peroxide op de plaats over de verschroeide stof leggen.
Dan licht strijken.
Herhalen totdat de vlek verdwenen is of totdat u geen verbetering meer ziet.

Extra tip en advies
als een alternatief, spoelen met witte azijn en water en herhalen totdat de vlek verdwenen is (of niet meer ziet verbeteren).

Een andere truc is om de verbrande plek te bedekken met citroensap en leg het buiten in de zon. Dit zorgt voor een natuurlijk effect van bleken, maar het kan stoffen verkleuren, dus eerst testen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt het misschien ook aanstippen met een witte stift of witte textielverf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar kun je witte textielverf kppen en hecht dat goed ?
Alvast bedabkt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met textielverf kun je een kleding stuk een andere kleur geven dus ja dat hecht goed.
Als je dan witte verf neemt en je maakt er een klein beetje van aan en dan de donkere plekjes aanstippen,lees wel even de beschrijving hoe lang dit in moet werken.
Je kunt het kopen bij de meeste drogisterijen en anders misschien een hobbywinkel,maar dan zou ik in een hobbywinkel eerder vragen naar een soort stift want dat werkt wat sneller.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verf is een nogal breed begrip, ik zou eerder opteren voor inkt zoals men gebruikt om schoenen te kleuren, tenminste als mijn voorgaande tips niet geholpen hebben.