Hoe kan het dat mijn broek niet lekker ruikt nadat ik 'm gewassen heb?

Ik heb mijn broek(en) al op verschillende temperaturen, met verschillende wasmiddelen in drie verschillende wasmachines gewassen. Mét en zonder wasverzachter. Hoe kan het dat mijn broek, nadat hij in de wasmachine is geweest muf en zuur ruikt. Als ik 'm uithang ruikt de hele kamer snel naar deze geur. Als ik de broek was met bijvoorbeeld T-shirts dan ruiken de shirts wel lekker en fris. Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier precies hetzelfde, zelfs in een nieuwe machine, dus dan zijn al die machine schoon maaktrucs nvt
Wat bij mij het beste helpt is het buiten drogen of bij deze vochtige kou, het binnen ophangen en raam open
Maar oorzaak? geen idee
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door het wassen op lage temperaturen blijft er een vet laag achter in de machine, veroorzaakt door het wasmiddel. Was zo nu en dan op 90 graden, kan evt ook zonder was en reinig de machine. Bijv Miele kan je kopen bij OnderhoudsArtikelen.nl http://www.onderhoudsartikelen.nl/miele/wasmachine

Het beste antwoord

Ik vermoed dat het de verf is waar de broek mee geverfd is. Leg de broek eens een nacht in water met flink wat azijn en daarna op het gewone wasprogramma wassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank! Je weet niet hoe gelukkig je me hebt gemaakt. Ik kan weer vrij rondlopen met heerlijk geurende broeken. Ik doe nu ook steeds een scheutje azijn bij mijn was. Gewoon voor de zekerheid. Thanks.

Andere antwoorden (2)

Centrifugeer je de broek ook? Zo niet, dan zou ik hem heel licht en heel kort centrifugeren. Als je hem te nat ophangt kan hij ook muf gaan ruiken. Ik denk dat je hem, als het weer het toelaat, ook beter buiten kunt drogen als je daar tenminste gelegenheid voor hebt.
Broeken zijn meestal van wat dikker materiaal gemaakt dan bijv. een t-shirt. Vandaar misschien dat je T-shirts niet muf ruiken.
En je wasmachine plm. 1x per maand op 90 graden leeg laten draaien kan ook helpen want misschien heb je (een beetje) wolluis en dan gaat je was ook stinken. Als je dan de wasmachine op 90 graden hebt laten wassen is de wolluis verdwenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eventueel een flinke scheut schoonmaakazijn in je trommel en afwasmiddelbakje en dan met een lege trommel op 90 graden laten draaien.
Soms is de stof aan het vergaan en zit er niks anders op dan weggooien