bordeauxrode jas, hoe vlekken verwijderen?

Hallo,

Ik heb 2/3 maanden geleden een bordeauxrode jas gekocht. Deze jas is gemaakt van 90% polyester en 10% nylon, maar ik merk nu dat op sommige stukken het donker verkleurd vooral de hoeken en bij de ellebogen etc.... Is dit viezigheid en kan je dit schoonmaken zodat het weer 1 geheel wordt? De jas is nog nooit de wasmachine in geweest, maar het labeltje geeft aan dat het wel kan!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus hij kan wel in de wasmachine op 30 graden zoals aangegeven op het labeltje? Ik probeer het wel eerst met water en zeep

Het beste antwoord

Ja, makkelijk schoon te maken, met dit soort textiel kan je zonder risico aan de slag. Neem een schoon doekje met een klein beetje sop van afwasmiddel of shampoo en poetst het vuil weg , nadoen met een schoon vochtig doekje. Het zal eerst donker kleuren maar dat komt goed. Uiteraard kan je het als het nat is geworden even droog deppen met een handdoek .
Wat daarna helpt is je jas als ie helemaal weer droog is( of de kwetsbare delen zoals mouwen en hals ) een paart keer inspuiten met een spuitbus dat waterdicht maakt ( gewoon bij het Kruidvat, huismerk).
De jas inde wasmachine doen is wel een paardenmiddel, zo mooi als nu wordt ie niet meer en je moet hem dan ook helemaal weer waterdicht spuiten. ( wel 5 keer als het echt wil werken)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan huidvet zijn, dat kun je verwijderen met wasbenzine, daarna kun je de jas wassen op de op het waslabel aangegeven manier. Laat de jas dan bij voorkeur buiten drogen, in de wind. Dan verdwijnt de geur van de wasbenzine sneller. Na het wassen is je jas niet meer waterdicht, dit kun je zelf weer herstellen met een waterdicht spray. Gebruik hiervoor niet de wasmachine methode, want deze werkt niet op 100% synthetische stoffen. Een goede waterdichtspray is Harmisol. Probeer wel op een niet zichtbaar stukje of de stof hierdoor niet verkleurd.