Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ik keek ervan op, maar het werkt echt, Oxi-action spul!
Ik had vorige week zo'n gemene tapenade-olijfolievlek in mijn witte linnen broek en het is er uit. Even een papje in laten weken.
Van de C1000 eigen merk, een potje poeder wasmiddelversterker dus..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

In de wasmachine moet het er gewoon uit gaan.

Mocht het een kledingstuk zijn die niet te warm gewassen mag worden, doe er dan een schepje vanish bij, dat verwijdert gegarandeerd de vlek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd de vlek insmeren met een of ander middel, voor je het gaat wassen. Als het eenmaal gewassen is en de vlek is er niet uitgegaan wordt het een stuk moeilijker. Ikzelf zou ossengalzeep proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ossegal heb ik al wel geprobeerd maar helaas
ineen sopje biotex zetten, daarna wassen in wasmachine
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vet van de melk, de caseïne, zorgt ervoor dat de vlek hard wordt. Caseïne wordt afgebroken door borax. Als u zo´n vlek hebt, week en kneed hem dan eerst in een boraxoplossing voor u hem verder behandelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een verse vlek eerst uitspoelen met koud water. Niet met warm water want daar wordt de vlek juist hardnekkig van. Week de vlek vervolgens in zout water en was de stof daarna volgens de wasvoorschriften.
Bij tere weefsels legt u de vlek zo lang in melk, tot de melk zuur geworden is. Vervolgens spoelt u de vlek eerst met koud en pas dan met handwarm water uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Citroenzeep te krijgen bij elke drogisterij is best een wondermiddel voor delicate stoffen. Gewoon eerst even behandelen en dan de machine in en klaar is kees. Hiermee krijg je trouwens ook heel vaak heel hardnekkige vlekken weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik smeer altijd eerst afwasmiddel op de vlek.99% van de vlekken gaan eruit.

Toegevoegd na 3 minuten:
gewoon in de wasmachine wassen met de ingesmeerde vlek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chocolade in katoen is niet te verwijderen. Sorry!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding