Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je Hoogpolig tapijt reinigen met een stoomreiniger?

Kan dit met een stoomreiniger (steelstoomreiniger) is dit aan te raden of toch een tapijtreiniger huren? Gaat om 20 mm Hoogpolig tapijt. Zo'n stoomreiniger lijkt me wel handig ook omdat ik drie katten thuis heb.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een stoomreiniger haalt geen vuil uit het tapijt. Een tapijtreiniger doet dat wel. Toch raad ik aan een tapijtreiniger pas te gaan gebruiken als uw tapijt erg verontreinigd is.
Vaak blijven reinigingsmiddelen die u bij het apparaat moet gebruiken achter in het tapijt wat dan alleen maar vuil aantrekt. Koop of huur een goede borstelzuiger en mochten de katten "kostgangertjes" mee naar binnen nemen kunt u het tapijt besprenkelen met een oplossing van water en aluinkristal. Het is te koop bij de drogist en niet giftig. Het doodt eitjes en larven. Niet op de katten zelf gebruiken hoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor het oplossen van ongelukjes zou je kunnen kijken op http://www.omaweetraad.com

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding