nagellak vlek hoe krijg ik het eruit?

Me zusje heeft een potje nagellak over me net nieuwe broek heen gegooit en over mn blousje. Ik krijg het er niet uit? Heeft iemand tips please..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Poet
9 jaar geleden
Waarvan zijn de broek en de blouse gemaakt (wat voor materiaal?)

Antwoorden (2)

Nagellak verwijder je natuurlijk met een nagellakremover. Dit is een product meestal op basis van aceton met wat olie erin om de nagels niet uit te drogen. Nagellakvlekken op kleding of meubeltextiel kan je beter met zuivere aceton behandelen want met nagellakremover houd je een vetvlek over. Stip de vlekken best aan met een wattenstaafje zodat je de vlek niet groter maakt en leg een stuk absorberend papier onder de vlek. Ook met een verfafbijtmiddel op basis van methyleenchloride kan je nagellak verwijderen. Spoel altijd direct na, want al deze middelen kunnen doffe vlekken veroorzaken (bijvoorbeeld op plastic)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eerst de nagellakvlekken met nagellakremover zónder aceton behandelen. Daardoor ontstaan nog grotere vlekken, maar die ga je vervolgens rijkelijk met zachte groene zeep (van Driehoek) insmeren. Als je het kledingstuk daarna in de wasmachine met wasmiddel wast verdwijnen alle vlekken als sneeuw voor de zon.
Amadea