Hoe kan ik spetters aangekoekte tomatensaus in oven verwijderen?

Met Ovenreiniger van HG, Cif, ammoniak al geprobeerd, tevergeefs

Toegevoegd na 1 minuut:
Alvast bedankt voor de tips

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Met ellebogenvet.

Wel chemisch middel of zachtere reiniger je daarvoor gebruikt maakt niet uit, niet eentje zal de vlekken vanzelf zonder moeite er af krijgen.
Met een reinigingsmiddel naar keuze en een schuursponsje moeten ze er echter tamelijk eenvoudig uit te schrobben zijn. Ik heb wel hopelozere ovens gezien (en schoon gekregen).
Niet wachten tot ze vanzelf oplossen dus, maar schrobben schrobben schrobben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar slaan die minnen in vredesnaam op ??? Allemaal mensen die nog nooit een oven hebben schoongemaakt en / of liever de allergoorste chemicalien er tegenaan gebruiken dan een heel klein beetje moeite doen ??
Ga je verschrikkelijk schamen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En hebben de minners ook de foto bekeken, met die paar minieme, vrij verse spettertjes in een brandschone oven ?? Daar ga je toch niet echt met ammoniak en ovenreiniger in de weer ?? Heel sneu....
Savonds voordat je naar bed gaat. Oven verwarmen tot 150 graden. Kommetje ammoniak en een kom gekookt water erin zetten. Deur dicht, en oven uit. De volgende ochtend haal je de kommetjes er uit en voeg je aan het water een paar drupjes afwas middel toe.
Een beetje schrobben en weg zijn de vlekjes. Echt het is haast geen moeite.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toevoeging: Zet een deur en/of raam open, ventileer goed. Ammonia kan bij inademing giftig zijn!
Zet ‘s ochtends eerst alle ramen en deuren in en om de keuken open zodat de ammonialucht weg kan waaien.
Pak vervolgens de kom ammonia uit de oven en gooi de inhoud weg. Steek je hoofd absoluut niet in de oven en kom er in eerste instantie liever niet te veel in de buurt!
Maak vervolgens direct de oven schoon met een doekje of sponsje
Als het goed is verdwijnt alle vet en aanslag en blijft er een blinkend schone oven over!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Enig idee hoe gezond dit is voor het milieu en je gezondheid ?? De snelle, maar bijzonder luie oplossing. Ik kan alleen maar : "gadverdamme" zeggen - maar afgaande op jouw plusjes, kunnen we er gevoeglijk van uitgaan dat dat dezelfde luie donders zijn die bij mij op de min hebben gedrukt ;-) Een echt hopeloos vervuilde oude, ingebrande en aangekoekte laag vet is een ander verhaal ; dan is dit een oplossing die de oven van de vuilstort kan redden, en hem ook weer zuiniger kan laten werken. Maar voor die paar lullige spettertjes ?? Echt, met een kanon op een mug schieten is dat.
Spuit er Dasty Ontvetter van de Wibra op. Even laten intrekken en met lauw water wegwissen.