Hoe maak je een kunstkerstboom schoon?

Mijn kat heeft een paar keer op de doos, waar de kunstboom in verpakt was geplast. Dat is door de doos getrokken en op de boom terecht gekomen. Dus de boom heeft een lichte urine geur omzich heen hangen. Om te voorkomen dat die geur de kat weer aantrekt om bij de boom te gaan plassen als ik hem heb opgezet, wil ik hem schoonmaken. Waarmee en hoe kan ik de boom het beste schoonmaken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.7K
Castle
9 jaar geleden
Ik zou zelf schoonmaakazijn gebruiken. Deze laat de geur verdwijnen en werkt ontsmettend.

Antwoorden (3)

Zet de boom buiten en spuit hem goed af, gooi er eerst schoonmaakmiddel overheen, hopelijk regent het ook nog zodat de boom een tijdje "doorregent. Urine van een kat is een erge vieze geur, die moeilijk te verwijderen is, dus voldoende water gebruiken Wanneer je hem schoon hebt gespoten en de boom droog is spuit je een dennegeurluchtverfrisser op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je
Zet de boom onder de douche of buiten, en plens er flink wat azijnwater overheen.
Na drogen bespuiten met urine-off, en je ruikt er niets meer van, en je kat ook niet.
Rieneke1
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Handig om te weten, Urine-off kan je in ieder geval kopen bij de dierenarts ;-) Werkt goed.
Rieneke1
9 jaar geleden
Ook de dierenspeciaalzaken verkopen het.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Oh daar was ik het nog niet tegen gekomen. Ik ben er laatst naar op zoek geweest.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje wel!! Ik ga morgen mn boom in bad doen... Hihi.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Neem wel even een scrubsponsje mee en ik zou er ook een badparel bij doen.
Ha, dat heb ik ook meegemaakt!!! Serieus!!!

Wat het ik gedaan:
1)Onder de douche, eerst natmaken.

2)Vervolgens ingespoten met biotex.
(pak groene biotex, verdund met water, in de plantenspuit)

Biotex lost echt goed de geurtjes op door de enzymen die erin zitten....werkt bij mij het beste.... (heb de tip van een kattensite oid, zie bronvermelding)

Het inspuiten met een geurtje erna, dat heb ik niet gedaan, maar lijkt me wel een goed idee!

Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat is ook een goed idee. Dankje
Rieneke1
9 jaar geleden
Biotex groen is een prima idee, de enzymen werken urinegeur weg.
Inspuiten met een geurtje zou ik zeker niet doen: veel poezen zullen zich genoodzaakt voelen daar weer overheen te gaan omdat ze het smerig vinden.
Beter kan je nabehandelen met azijnwater.