Hoe krijg je dat kneedbare plakspul (voor posters) van een een muur met latex op behang?

Het behang heeft geen structuur maar is net niet helemaal glad.
Voor een plamuurmes is het net nog te hobbelig en bovendien krast dat.
Met een duimnagel gaat het wel maar bij elke krab komt er slechts plm 1 mm2 af, dus dat duurt wel erg lang.

9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan inderdaad rotspul zijn...
Een paar tips, waarvan ik overigens niet kan garanderen dat ze werken: - Eerst verwarmen met een föhn, dan wordt het wat zachter en wellicht makkelijker te verwijderen.
- Kauwgomverwijderaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gebruik de volgende keer fotolijm voor deze klusjes, dat droogt niet in en blijft makkelijk te verwijderen. Ik vrees dat je nu zal moeten blijven krabben.

Het beste antwoord

dat kneedbare plakspul doet me altijd aan kauwgom denken.

Probeer dezelfde methode eens als voor een tuttefrut te verdwijderen.
Een vloeipapier ( moest je dat hebben, anders zo'n bruin kaftpapier van school )en een strijkijzer.
Het papier leg je erop ( misschien even vasthouden door een helper of met zachte plakband even verankeren ) en met een heet ijzer ga je erover.