Mijn zwarte hemdje geeft af, weet iemand daar een oplossing voor?

Het vreemde is dat ik het hemdje een nacht in azijn heb gezet en er komt gewoon helder water vanaf. Als ik het aan heb, geeft hij zwart af in mijn hals en aan de binnenkant van mijn rose vest wat ik eroverheen heb, iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat afgeven komt door je transpiratie. Was het hemdje eens op 30 graden in de machine. Vanwege de overtollige kleurstoffen doe je er alleen andere donkere of zwarte was bij. Gewoon centrifugeren en in model ophangen. Dan zal de meeste overtollige kleurstof er uit zijn. Volgende was mag op 40 graden, maar altijd blijven wassen met donkere was. Zal waarschijnlijk niet kleurvast zijn Succes :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

tijdens het wassen colour catch doekjes gebruiken wil meestal wel werken