Hoe houd je je sokken lekker zacht?

De huid van mijn voeten is nogal gevoelig. Daarom koop ik altijd een bepaald merk vrij zachte sokken dat me uitstekend bevalt. Ik denk dat ik de naam hier niet noemen mag. Na verloop van tijd als die sokken een paar maal zijn gewassen is het zachte er weer af, waardoor ze mijn huid irriteren. Is er een methode om sokken zacht te houden tijdens het wassen of om ze weer zacht te maken als ze dat niet meer zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Ik zou ze wassen met wasverzachter en daarna drogen in de wasdroger, dit zorgt voor zachte handdoeken en sokken.
Vooral niet aan de lucht drogen, daar wordt was hard van (in een wasdroger wordt de was constant 'gekneed' als het ware, de was schuurt dan langs elkaar heen en dit maakt het zacht. Je kleding slijt wel sneller in een wasdroger).