bestaat er een middel om de zwarte aanslag op de electrische tandenborstel te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
17K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik neem aan dat je bedoelt op het handvat?
Heb ik ook, het lijkt een soort schimmel of 'dat het weer er in zit'.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het klinkt alsof er zwarte schimmelpuntjes op je tandenborstel zitten. Die komen er na verloop van tijd op omdat je borstel veelal vochtig (of in een relatief vochtige omgeving) bewaard wordt.
Een beter idee is het om de borstel te vervangen, in plaats van hem te reinigen. Een tandenborstel heeft immers maar een bepaalde levensduur Je schrijft dat het op je elektrische borstel zit. Het borsteldeel dus sowieso vervangen. Als het op het handvat zit, zou ik deze goed reinigen. Niet met chemicalien, die komen bij het poetsen weer vrij en zijn schadelijk voor jezelf. Bronnen:
- http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/97689-bewaar-je-tandenborstel-hygienisch-en-vervang-hem-tijdig.html
- http://www.ah.nl/huishouden/zoek?lp_pageSize=15&query=Aanslag&filter=applicableObjects%3DTandenborstel

Antwoorden (3)

Zet de borstel een nacht in zoutwater.en schoon is de borstel!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De zwarte aanslag is vermoedelijk schimmel. Ook niet bevorderlijk voor de gezondheid. (dikke) Bleek of chloor dood deze. Dus even in de bleek of chloor zetten en wegpoetsen met een sponsje o.i.d.
Waarschijnlijk overbodig maar voor gebruik uiteraard goed afspoelen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@XXXIII - Tast dat het plastic van het handvat niet aan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@HeleneF, nee, hooguit wat verkleuring. In restaurants wordt ook veel bleek gebruikt, ook op kunststof goederen. Maar sowieso liever een aangetast plastic handvat dan met schimmel tandenpoetsen :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@XXXIII - Tja, daar heb je ook gelijk in. Ik zal het ook eens met die van mij proberen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Anders doe je gewoon beetje bleek op een doekje en kijken of je het eraf kan poetsen.
Zwarte aanslag is niet gezond, maar u zal de tandenborstel eventueel een nachtje in een baking soda oplossing kunnen zetten.