Hoe krijgen we hars van lekkende steigerhouten tafel uit stoelen?

Onlangs (3 maanden geleden) hebben we een steigerhouten eettafel gemaakt. Vanmorgen kwamen we er achter dat de tafel heeft staan "bloeden" (hars lekken) op onze nieuwe -lichte- stoelen. Wat kunnen we het beste doen om de hars van de stoelen te krijgen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Mocht je een cool pack in je vriezer hebben, dan zou ik voorstellen om deze een tijdje op het hars te leggen (iets anders kouds zoals een pak groente kan natuurlijk ook)
Na een paar minuten kun je beginnen met het ergste voorzichtig weg te krabben zonder natuurlijk de stof te beschadigen.
Vervolgens kun je het restant verwijderen met alcohol (spiritus) of wasbenzine.