Waarom geeft de kleurstof in allesreiniger niet af?

Allesreinigers zijn er tegenwoordig in allerlei kleuren. Natuurlijk voeg je meestal maar een klein scheutje toe aan het water, maar toch de vraag. Hoe komt het dat de kleur van de allesreiniger (blauw, groen, rood etc.) zich niet vermengd met de kleur van het oppervlak of afgeeft op het oppervlak?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En het zijn bij sommige merken echte gifkleuren!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een pure blauwe (goedkope) toiletreiniger heeft hier voegen wel een een tijdje een kleurtje gegeven. Ook de pot kreeg er een blauwige kleur van.
Daar zat iets teveel kleurstof in denk ik.

Het beste antwoord

Om dat er daarvoor veel te weinig kleurstof in zit. Met een klein druppeltje kleur je dan wel de hele fles zeep blauw, groen, roze, paars, geel, oranje, of rood (dat zijn de kleuren afwas- en schoonmaakmiddel die wij momenteel verkopen ; een erg vrolijk geheel), maar een fractie van dat ene druppeltje is nooit genoeg om een emmer met een paar liter water te kleuren. Zie je echt helemaal niks meer van terug.

Anders zou het zijn als de hele fles uit pure kleurstof bestond ; dan zou je inderdaad erg twijfelachtige resultaten krijgen van je schoonmaakwerk.