is een vierkant gootsteenzeefje goed schoon te houden?

Voor onze nieuwe keuken twijfelen we tussen een spoelbak met rond zeefje of vierkant zeefje. De verkoper gaf aan dat een vierkant zeefje lastiger schoon te houden is omdat je dan 4 hoeken hebt waar zich vuil in kan hopen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, dit is lastiger schoon te maken, maar opzich niet heel moeilijk. Wel gaf onze verkoper van de keuken aan dat een vierkant zeefje op een of andere manier niet helemaal onder de diepte van de bak kan liggen, er blijft dus altijd een kleine millimeter water achter de rand staan.
Zijn exacte uitleg weet ik niet meer, maar het was heel logsich en ik zie bij mijn schoonouders dat het helemaal klopt.
Dit betekent niet dat het niet schoon te krijgen is, wel dat je er iets beter op moet letten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat het vierkante lastiger schoon te maken is: je komt nooit 100% in de hoeken met spons of borstel. Ik vind ook een vierkante spoelbak onhandig (zelfde probleem: de hoeken) maar het staat wel leuker. Toch ben ik van mening: gemak dient de mens, dus zelf zou ik niet kiezen voor vierkant.