Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een grote vetvlek in mijn nieuwe shirt. Hoe kan ik deze verwijderen? Ik heb al vanalles geprobeerd.

Ik ontdekte de vlek pas toen ik het shirt uit de wasmachine haalde. Ik denk dat het margarine is maar dat weet ik niet zeker. Ik heb al ossengalzeep geprobeerd en Dasty ontvetter en het shirt al een paar keer opnieuw gewassen. De vlek is wel iets lichter geworden.

8 jaar geleden
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hoi, in dit geval een middel wat 100% werkt. Dit spul verwijderd echt alle vlekken ook al zitten de vlekken er al een tijdje in. Het heet; TMC520. Je kunt dit (daar bestel ik het altijd) bij ; Van Gils de Wit in Bergen op Zoom. Telefoon; 0164-242216.
Hier moet het zeker met lukken. Veel succes.
Vr.gr. Atze.

Toegevoegd na 15 uur:
Goedemorgen de flessen TMC 520 kosten bij Van Gils de Wit E 6,75 per stuk. Doordat ik 2 flessen bestelde kreeg ik er een mini/zak flesje erbij voor onderweg. Gemakkelijk toch? Er komen dan nog wel bezorgkosten bij van E 3,75. Prettig weekend.

Vr.gr. Atze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Pieterke
8 jaar geleden
Bedankt. voor je antwoord.
Weet je ook hoeveel dit kost?
Pieterke
8 jaar geleden
Bedankt voor de aanvulling.

Andere antwoorden (2)

Je kunt proberen door te zetten. Vetvlekken zijn ontzettend lastig te verwijderen, maar met wat geluk krijg je ze uiteindelijk wel weg, alleen moet je soms meerdere keren herhalen.

Laat het shirt in elk geval een hele nacht weken in een (pure) goede ontvetter , bijvoorbeeld een afwasmiddel met citroen of groene zeep. Een andere truc die je kunt proberen is de vlek nat maken met citroensap en bestrooien met zout.

Maar soms, helaas, is het echt hopeloos of wordt tijdens het verwijderen van de vlek de kleur van het shirt aangetast. Mij is ooit met van dat warme weer een pakje roomboter gesmolten over een paar nieuwe t-shirts, en ik heb uiteindelijk slechts de helft ervan (alleen de heel lichte en heel donkere kleuren) kunnen redden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Pieterke
8 jaar geleden
Bedankt voor de tips. Ik ga ze uitproberen.
Koop ossengalzeep , het is vast in de vorm van een bar, vlek nat maken en smeer het daar mee in. Laten intrekken en dan gewoon wassen.
We gebruiken het vaak als laatste redmiddel voor dit soort (vet)vlekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Pieterke
8 jaar geleden
WasMaes, bedankt voor je reactie maar ik had al geschreven dat ossengalzeep niet heeft geholpen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding