Mag ik ook drankkartons en lege blikken in de plastic inzamel zak doen?

Ik woon in Kesteren. Afval verwerking is de Avri.

Op de site van de Avri staat dat blik bij het restafval moet:
http://www.avri.nl/inwoners/afval/afvalinzameling/waar-hoort-mijn-afval/?searchkeyword=blik

Maar op de site van Plastic Hero's staat dat blik in de plastic zak mag. En er staat niet bij dat dit per plaats verschilt.
http://www.plasticheroes.nl/wat

Nu moet ik per kliko restafval betalen en heb ik behoorlijk veel blik afval. Dus blik in plastic zak zou mij behoorlijk schelen.

8 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
8 jaar geleden
dat verschilt per gemeente volgens mij, bij mij mag het wel (plastic, metaal en drankkartons)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hebben jullie zakken van Plastic Hero’s?
Dan zou ik die website aanhouden. Dat blik er bij mag is recent veranderd, ik gok dat de website van avri achter loopt.

Antwoorden (1)

Toen het bij ons veranderde zijn we daar in zowel de plaatselijke krantjes als door een brief van de afvalinzamelaar door op de hoogte gebracht.

Het feit dat het niet op de website van Avri staat en ook nergens gepubliceerd is is daarom het teken dat het in Kesteren nog niet het geval is dat blik en drankkarton bij het plasticafval meegegeven mag worden.

Het antwoord op de vraag is dus nee.

Maar er is wellicht een andere oplossing als jij of je partner in een andere plaats werkt, waar het wél al kan. Want dan zou je het op de morgen van de inzameldag mee kunnen nemen en in die andere plaats bij het afval neerzetten. Denk er dan wel even aan dat die plaats een ander soort zakken kan hebben, van steviger formaat. Dus die moet je daar dan even in een supermarkt ophalen.
Amadea
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Afvaltoerisme stimuleren lijkt mij niet het beste advies dat je kan geven...
Amadea
8 jaar geleden
Wat maakt het in dit geval nou uit, Antoni? Het zou een ander geval zijn als je daarmee geen dure speciale vuilniszakken zou hoeven aan te schaffen. Maar het gaat hier om gratis zakken, en als de ene afvalverwerker wél blik en drankpakken kan gebruiken en de andere niet dan zou ik denken dat je ze daar alleen maar blij mee maakt. En bovendien is het beter voor het milieu!
Antoni
8 jaar geleden
Zo had ik het nog niet bekeken...
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik ook niet, het leek mij ook een geval van afvaltoerisme. Maar eigenlijk wel beter ja. Ik weet niet hoe dat in Veenendaal is, want daar werkt mijn man. Ik zit zo'n beetje her en der dus dat is lastig.
Amadea
8 jaar geleden
Blik (metalen verpakking) mag in Veenendaal sinds 2015 bij het plastic afval. Een kartonnen melkpak moet (nu nog) bij het restafval. Dat verandert per 1 januari 2016. https://www.acv-groep.nl/veenendaal/afvalinzameling/afvalscheidingstips