Wat is het nut van een apart wasmiddel voor zwarte was, nu er wasmiddelen zijn voor gekleurde was?

Ik kan mij voorstellen, dat een witwasmiddel het geschikst is om de witte was zo wit mogelijk te krijgen vanwege de aanwezigheid van een bleekmiddel. Kleurwas inclusief zwarte was verbleken dan. Kleurwas- en zwartwasmiddelen zijn niet voorzien van een bleekmiddel. Waarom dan toch verschil tussen kleurwas- en zwartwasmiddelen? Of is dat om meer te kunnen verkopen? Ik doe alle nietwolwas met een kleurwasmiddel. Dan krijg je de wastrommel gauwer vol. Dus minder wasbeurten. Maar als ik de zwarte was apart doe, dan komen er meer wasbeurten. Dus kassa voor de fabrikant.

8 jaar geleden
27.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De enige die er nut van heeft is de fabrikant.

Antwoorden (2)

Het nut? Je zwarte was blijft mooie zwart dan bij kleurwasmiddel. Ik denk dat er iets in zit wst zwarte was mooier houd. Maar welk ingrediënt(en) dit is?

Ik weet alleen dat ik mijn uniform (zwart) mooier houd als ik het was met robijn black velvet dan met kleurwasmiddel. Met gewone kleurwasmiddel werd het grijzig/vaal. En op een zwarte broek kreeg ik wittige strepen. Ik heb toen uiteindelijk precies dezelfde zwarte broek gekocht en alleen nog maar gewassen met de robijn black velvet. Deze broek blijft zwart.

Net zoals mijn witte bloesjes van mijn uniform. Alleen wassen met witwasmiddel of wassen met witwasmiddel EN vanish white, die met vanish zijn echt witter.
8 jaar geleden
In wasmiddel voor de zwarte was zit iets dat de vezels van de stof glad strijkt, waardoor het zwart zwarter lijkt, dit door optimale reflectie van het licht.