Hoe haal ik de gele (oksel)vlekken uit kleding?

Vooral witte kleding die nauw aansluit levert gele okselvlekken op. Komt het door mijn deo (al verschillende uitgeprobeerd) of zijn het gewoon zweetvlekken?
Hoe dan ook, hoe krijg ik ze er weer uit?
Ook voor niet-witte kleding.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag!
Volgens mij een veel voorkomend probleem, zweetvlekken.
Veel aardige tips die het uitproberen waard zijn.

Het beste antwoord

De kleding een nacht laten weken in witte azijn, daarna in de wasmachine en schoon is het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerst zien en dan geloven..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitproberen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, is goedkoop dus de moeite van proberen waard.
Plus.

Andere antwoorden (11)

Dat komt meestal door de combinatie van zweet en deodorant. Ik koop al geen witte shirts meer want ik krijg dat er ook niet meer uit. En ik ben nog geen deo tegen gekomen, waarbij ik dat niet heb.
Sorry en groetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan idd door je deo komen, gebruik een deo zonder parfum, vaak zijn de gele vlekken de gevolgen van een reactie van je huid op de parfumstoffen in de deo.
Ook kan het zijn dat je té snel je kleding aantrekt nadat je deo hebt opgedaan, dus eerst even goed laten drogen.
Smeer de plekken in met een beetje shampoo of schoonmaakazijn, in laten trekken en gewoon wassen, Zorg er ook voor dat de kleding niet te lang blijft liggen voordat je het gaat wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer eens Reckitt Blauw .
Bij de betere drogist te koop
En die tabletten voor een Bruis voor een kunstgebit helpen ook warm water tablet er bij en laten weeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gele vlekken ontstaan inderdaad door een reactie van zweet en de aluminiumzouten in je deo. Een extra dry deo doet dat dus erger dan een 'gewone'.

Ik las de tip om de vlekken voor het wassen in te smeren met wat glasspoelmiddel voor de vaatwasser... Daarna gewoon wassen. het schijnt goed te werken, ook voor oude vlekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn transpitatievlekken.

Drie tips uit "Oma weet raad" om deze vlekken te verwijderen:
Gele zweetvlekken verdwijnen als je ze laat weken in twee delen ‘goedkoop’ wasmiddel en een deel water, daarna gewoon uit wassen in de wasmachine.

Transpiratievlekken zijn uit kleding te verwijderen door er (blanke)azijn of glans spoelmiddel (voor vaatwasser) op te doen. Dit laten intrekken en daarna normaal mee wassen.

Transpiratievlekken in kleding insmeren met gewone sunlightzeep, een nachtje laten intrekken en gewoon in de was doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op 90 graden wassen met een scheutje bleek middel als het t-shirts zijn met duurdere kleding op 50 of 60 graden wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn truc: een nachtje laten weken in een emmertje water met een scheut bleek. Dan de wasmachine in en ze zijn weer spierwit.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan dus niet als er een kleurtje, opdruk ofzo op het t-shirt staat.
(voorzichtig hiermee) Chloor of bleek, werkt bij mij wel + ik heb een goedje (zit in een flesje, naam weet ik niet zo) van een nagelstyliste. Ze verkoopt dit onder de mom om nicotine vingers en nagels weer wit te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nachtje laten weken in een wasmiddel met enzymen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik Echfa Wit, van Biotex.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fannisch hoe je dat ook mag typen helpt wel heel goed dus je was in de wasmachine beetje fannisch en woppa tis echt zeker te weten schoon