Hoe verwijder ik vlekken en stipjes van een geverfde muur?

Op mijn muren erger ik me de laatste tijd aan het feit dat er strepen en stipjes op de muur zitten. De strepen en stipjes lijken mij van iets wat langs de muur is geschuurd.

Nu heb ik eens potloodstreepjes gehad toen ik iets had afgetekend op de muur. Met een beetje gummen wil dit er wel af maar blijft er een waas achter (foto 2). Dit zie je ook wanneer ik met een ontvetter en sponsje over de muur ga.

De muur is voorzien van renovatiebehang (dik wit behang) en daarna geschilderd met verf op waterbasis. De verf is van Flexa en is niet schrobbaar, dat heb ik daarom ook niet gedaan.

Kunnen jullie advies geven wat ik het beste kan proberen om deze strepen en waasjes kan verwijderen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (2)

Op de foto is het lastig te zien, om wat voor kleur muur het hier precies gaat. Maar mij is altijd geleerd dat een sponsje, met een kleine beetje witte tandpasta wonderen doet. Je verwijderd de vlekken wellicht niet, maar je zorgt er wel voor dat de (streep in dit geval) vlekken niet meer (snel) zichtbaar zijn.

Waarom tandpasta goed werkt, is omdat het kleur blijft behouden, en omdat het vrijwel net zo wit is als jou muur. Ook wordt het hard, en is het eventueel te verwijderen met water.

Tandpasta werkt overigens ook zeer goed, voor het vullen van gaten in de muur, of scheurtjes in de muur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vochtig microvezeldoekje:
Of je krijgt het eraf,
of je schuurt een heel dun laagje van de verf af en dan zie je er ook niks meer van.

Niet te lang poetsen anders is de verf weg.
(eventueel proberen op een niet zichtbare plek)