Waarmee kan je het best (en prettigst) een laminaatvloer dweilen?

Ik heb al een aantal artikelen geprobeerd. Waaronder:

1. De draadjesmop. (Blijft te nat en ik krijg strepen)

2. Een soort van swiffer (met normale doek en een spuitfles met vloeistof geïntegreerd in de wisser) deze methode beviel het best alleen is de spuitfles heel snel stuk en tussendoor moet je de doek losmaken en uitspoelen dat vind ik minder.
http://m.blokker.nl/m20/nl/blknl/huishoudelijk-en-schoonmaak/vloerwisser/leifheit-vloerwisser-pico-spray?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Google.nl&dfw_tracker=10589-1109313&gclid=Cj0KEQjwz-i3BRDtn53Z5Z7t4PUBEiQA23q2APHnKlL5SRXogcc7ylQKhEVxb09rEb_P2g6xH3afxv0aAr658P8HAQ

3. Een vloerwisser die in zijn geheel in een emmer kon (dat ding is niet uit te knijpen dus de vloer word veel te nat)
http://m.blokker.nl/m20ProductDisplayView?pageSize=12&resultCatEntryType=2&searchTerm=leifheit&catalogId=11551&beginIndex=&langId=-104&productId=424602&storeId=10156&sType=SimpleSearch&pgGrp=search

4. De swiffer maar dan met vochtige vloerdoekjes (diverse merken) 3× heen en weer en de doek is droog en vies aan de voorkant maar in het midden nog schoon.

Dus wat werkt nu wel?
Ik moet toch af en toe dweilen. Ik heb 2 katten die af en toe wel eens een haarbal uitkotsen of je loopt met vieze schoenen binnen. Dan werkt de stofzuiger alleen niet.

8 jaar geleden
2.9K
Rieneke1
8 jaar geleden
Ik doe gewoon de draadjesmop, en die wring ik goed uit in de emmer. Gebruik speciale laminaatreiniger, en zet alles even open voor snel drogen.

Antwoorden (2)

Maak een mop nat en wring deze uit. Dompel een sponsmop in het hete water en wring deze uit zodat de mop nog licht vochtig is.
Je kunt ook een traditionele mop of dweil gebruiken, maar bij een sponsmop kun je de vochtigheid van de mop gemakkelijker onder controle houden.
Wring de mop goed uit voordat je deze gebruikt. Zelfs water kan vlekken maken op de vloer of het laminaat krom laten trekken als je langere tijd plassen water op de vloer laat liggen. Daarom moet je ervoor zorgen dat de mop slechts licht vochtig is voordat je deze op de laminaatvloer gebruikt.
fremar
8 jaar geleden
Hier wordt gedweild met een leifheit vloerwisser; http://www.blokker.nl/nl/blknl/leifheit-hausrein-profi-vloerwisser-42-cm
Deze wordt los in een sopje gedaan en dan uitwringen. Met een beetje kracht is hij redelijk droog (niet te nat).
8 jaar geleden
paulus811
8 jaar geleden
Dat ding hebben wij ook en die bevalt prima.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, die heb ik ook. Typisch geval van kost een paar centen maar dan heb je ook wat.