HG 'geurtjes weg' versterkt luchtje. Wat nu?

Na aanraden van lieve mensen hier HG 'alle vieze geurtjes weg' gekocht voor braaksellucht op mijn vloerbedekking. Na 1 week en 5x sprayen versterkt de HG het vieze geurtje en hangt er een vieze lucht bij binnenkomst. Ik ben ten einde raad. Wat kan ik nog doen? Het geurtje lijkt zich ook in de vloer te hebben verspreidt naar waar ik heb gesprayt. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
Amadea
7 jaar geleden
Van welke samenstelling is die vloerbedekking?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb je deze spray gebruikt:
http://nl.hg.eu/products/show/id/120/hg_alle_nare_geurtjes_weg
En volgens gebruiksaanwijzing gebruikt?
Of heb je deze gebruikt:
http://nl.hg.eu/products/show/id/122/hg_alle_nare_luchtjes_weg Je had de eerste moeten hebben, als je dat gedaan hebt en het werkt niet, neem dan morgen contact op met de helpdesk, het telefoonnummer staat op de spray.
jc54
7 jaar geleden
Geurtjes weg is een soort van luchtverfrisser, geen reinigingsproduct.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je zou zo'n tapijtreiniger kunnen gebruiken, zo'n poeder die je met een borstel of bezem in het tapijt borstelt en na een tijdje met een stofzuiger weer opzuigt. Ook niet ideaal, maar lijkt me beter ook daadwerkelijk reinigen dan iets waarmee je alleen de geur probeert te bestrijden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou trouwens eerst soda gebruiken omdat dat zowel reinigt als goed geuren neutraliseert. Vooral bij zuren (zoals in braaksel) erg goed. Maar wij weten natuurlijk niet hoe je in eerste instantie het braaksel hebt opgeruimd, wat je hebt gedaan om te voorkomen dat het in het tapijt tros, en wat je tot nu toe al geprobeerd om de vlek te behandelen en geur te bestrijden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is een harde stoffen vloerbedekking. Ik zit er inderdaad over na te denken de helpdesk te bellen. Wat betreft de soda en tapijtreiniger zou ik dat graag willen proberen. Heb daar alleen helaas zelf geen ervaring mee, hoe pak ik dit het beste aan? . Ben ook een beetje bang dat ik het erger en erger maak. Het braaksel zelf heeft er helaas vrij lang gelegen voordat het opgeruimd kon worden. Heb het verwijderd en met een sopje veelvuldig geboend tot de vlek en substantie weg was, de geur bleef alleen. Na HG weet ik niet meer waar het naar ruikt, maar prettig is het niet. Wederom waanzinnig bedankt voor de hulp tot dusver.
Rieneke1
7 jaar geleden
@jc54 en @Lies12: het is een reiniger op basis van enzymen, dus het zou z'n werk moeten doen.
Ik zou dus het advies van crea opvolgen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Rieneke: dat is inderdaad iets anders dan de naam doet vermoeden. Maar dan nóg moet je eerst zoveel mogelijk van de plek verwijderen voor je het met zo'n middel te lijf gaat. Dat kan prima met soda. Maar ik begrijp dat VS op zich al goed heeft schoongemaakt. @VS: met soda kun je niet veel kwaad doen, dat is qua geur in elk geval hartstikke neutraal, en het neutraliseert andere geuren ook goed. Daar zou ik mee beginnen als ik jou was. Soda is zo'n beetje het eerste wat ik probeer bij geurtjes, vlekken of andere huishouddingen, en vaak is er niets anders meer nodig. Je zou er gewoon droge soda over kunnen strooien, een nachtjes in laten trekken en daarna opzuigen met de stofzuiger, en daarna nog een keer een sopje met soda goed in laten trekken en daarna zo goed mogelijk naspoelen (voor zover dat lukt met vloerbedekking) met water.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Helemaal super. Dan ga ik dat proberen. HG helpdesk kon mij niet helpen helaas, vertelde mij dat ik na 5x nog door moest gaan maar dat het niet veel zin heeft als het diep is ingetrokken. Ik zal zeker de soda proberen en vertellen hoe het afloopt. Zeer Bedankt allen.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Soda op vloerbedekking? Ik heb het op mijn bank gebruikt en dat is erg uitgebeten. Grote witte vlek die er niet meer uit gaat. Ik zou een fles uri go proberen. Dat is tegen pislucht. Maar werkt ook tegen zweet geur uit banken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt HeerVoldemort. Ik heb soda in huis maar dit laat mij wel twijfelen. Wellicht eerst testen op een klein stukje vloer ivm vlekken. Dit is wel lastig omdat anderen hierboven wel soda aanbevelen. Dat uri go lijkt mij ook een optie.. andere mensen hier een mening over? Ik wil wellicht de soda uitproberen. Het het 'tricel soda zilver 1001 possibilities met afbeeldingen van wasmachines, tegels etc.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met gewone schoonmaak soda, dus natriumcarbonaat, HeerV? Ik kan het me bijna niet voorstellen, ik gebruik het zelfs als wasmiddel voor gekleurde was die niet kleurvast is.. je hebt ook bijtende soda namelijk, natriumhydroxide. Dat is nogal agressief. De soda van bijvoorbeeld driehoek is natriumcarbonaat. Mocht je bang zijn dat dat te heftig is, dan kun je het ook eerst met baking soda (natriumbicarbonaat) proberen. Dat is een stuk milder maar ook al aardig bruikbaar voor ontgeuren en bepaalde schoonmaakklusjes.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.eco-logisch.nl/Tricel-Zilver-soda---fijn-5174 Dit is de soda die ik heb. Inderdaad natriumcarbonaat geloof ik. Lies12. Denkt u dat ik dit over mijn vloer kan strooien en na een paar uur kan opzuigen? Ik ben heel benieuwd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Twijfel nog steeds of ik het over mijn vloer moet strooien, iemand die ervaring heeft met dit soort soda misschien? Of kan het weinig kwaad?

Antwoorden (1)

Probeer de vloerbedekking eens met azijn. Eventueel azijn met lavendelgeurtje.
Vloer ook dweilen met water en klein scheutje azijn. Is zo wie zo beter dan welk schoonmaakmiddel dan ook, de vloer wordt mooier en schoner en trekt in de toekomst minder gauw vuil aan.